[ad_1]
Twitter har lanserat ännu en ny funktion för att marknadsföra sitt nystartade betalprenumerationsprogram, Twitter Blue.
Och genom att göra det har Twitter ändrat inställningarna för varje användare med öppna DM, vilket blockerar icke-Twitter Blue-prenumeranter från att skicka meddelanden till dem.
Twitter förvandlade dina DM till en Twitter Blue-kampanj
På fredagen började Twitter rulla ut ett nytt inställningsalternativ för direktmeddelanden på plattformen. Tidigare hade Twitter-användare två alternativ. De kunde låta alla på plattformen skicka meddelanden till dem eller bara tillåta andra användare som de följer att skicka meddelanden till dem. Om det senare alternativet valdes, skulle DM-knappen endast visas för de användare som följs.
Detta nya tredje alternativ tillåter dock användare att ta emot DM:n endast från användare som de följer och verifierade Twitter-användare. Kanske, när det gamla verifieringssystemet var aktivt och verifierade användare bestod av kända kändisar, proffsidrottare och andra mediepersonligheter, kunde den här funktionen ha varit användbar. Men på Elon Musks Twitter betyder detta i princip att alla som betalar $8 per månad för Twitter Blue nu kan skicka meddelanden till en användare.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
”Från och med den 14 juli lägger vi till en ny meddelandeinställning som borde hjälpa till att minska antalet skräppostmeddelanden i DM”, Twitter meddelat(öppnas i en ny flik) på sitt officiella @TwitterSupport-konto. ”Med den nya inställningen aktiverad kommer meddelanden från användare som du följer att komma till din primära inkorg, och meddelanden från verifierade användare som du inte följer kommer att skickas till din inkorg för meddelandeförfrågan.”
Vissa tog detta tillkännagivande som ett erkännande från Twitter att även Twitter Blue-användare kan spamma även om Musk har marknadsfört den betalda prenumerationen som ett sätt för företaget att stävja sådant beteende. Twitters DM-system ger användarna två inkorgar. En primär, som är huvudinkorgen, och en sekundär meddelandeförfråganinkorg, som kräver ett extra klick för att komma till. De flesta meddelanden från individer som en användare inte känner till eller följer går till mappen för meddelandeförfrågan. Det verkar dock vara en felaktig tolkning av tillkännagivandet.
Faktum är att den nya funktionen är avsiktligt inställd på ett sätt att marknadsföra Twitter Blue och uppmanar användare att registrera sig för det. Med det här alternativet aktiverat visas DM-meddelandeknappen fortfarande för alla användare. När en användare som du inte följer och inte prenumererar på Twitter Blue försöker skicka meddelanden till dig får de en uppmaning som uppmanar dem att prenumerera på Twitter Blue.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
”Bli verifierad för att skicka meddelanden till den här användaren”, läser Twitter meddelande(öppnas i en ny flik). ”Endast verifierade användare kan skicka direktmeddelandeförfrågningar till personer som inte följer dem. Registrera dig för Twitter Blue för att fortsätta.”
Vissa Twitter-användare insett(öppnas i en ny flik) något hade förändrats utan att se Twitters tillkännagivande eftersom de märkte en minskning av DM.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Och för att göra detta ytterligare alternativ ännu värre, gick Twitter vidare och gjorde det till standardalternativet för varje användare som tidigare hade sina inställningar inställda på att tillåta DM:s från alla Twitter-användare.
”Användare som tidigare hade sina behörigheter inställda för att tillåta meddelandeförfrågningar från alla kommer att migreras till den här nya inställningen, men kan byta tillbaka när som helst”, lyder en tweet från @TwitterSupport.
I grund och botten, med denna förändring, gjorde Twitter varje användares direktmeddelanden till en annons för Twitter Blue.
Du kan ändra tillbaka det. Här är hur.
Som Twitter sa, det kan ändras tillbaka. Tyvärr måste en användare vara medveten om att den ändrades från början. Men om du är här och läser det här, så är det du. Så här är hur du kan återställa inställningarna och stoppa Twitter från att annonsera sin betalda prenumerationsplan med ditt konto.
Gå till Direct Messages medan du är inloggad på ditt Twitter-konto. På webben heter det ”Meddelanden” i menyn. Det är kuvertlogotypen i menyraden om du använder Twitters mobilappar.
Klicka på Meddelanden för att gå till dina DM
Kredit: Mashable skärmdump
På den primära inkorgssidan finns en kugghjulslogotyp i det övre högra hörnet. Klicka på det för att komma åt dina inställningar.
Gå till DM-inställningar genom att klicka på kugghjulsikonen.
Kredit: DM-inställningar
Nu kan du se de tre meddelandealternativen som tillhandahålls av Twitter. Välj den som bäst passar dina behov. Alternativet ”tillåt endast meddelanden från verifierade användare” är det nya, som marknadsför Twitter Blue till personer som försöker skicka meddelanden till dig.
Twitter har ändrat standard till mittalternativet. Välj den du föredrar.
Kredit: Mashable skärmdump
Vissa användare rapporterar att inställningarna inte alltid sparas, så efter att ha gjort dina ändringar föreslår Mashable att du lämnar DM-inställningssidan och sedan går tillbaka för att se till att dina ändringar har sparats.
[ad_2]
Source link