[ad_1]
Snapchat var den första sociala medieappen som integrerade konversationsgenerativ AI, via sin ’Min AI’ chatbotoch idag har Snap publicerat en ny översikt av de vanligaste frågorna som har ställts till boten, tillsammans med lite ny användningsstatistik och anteckningar om hur Min AI-data kommer att användas för att förbättra dess algoritmiska matchning.
Enligt Snap, mer än 150 miljoner människor har nu skickat över 10 miljarder meddelanden till My AI, vilket uttrycker det bland de största konsumentchattbotarna som finns tillgängliga idag. Hypen kring konversations-AI har utan tvekan hjälpt till att öka intresset för My AI, som Snap nu använder som ett verktyg för att samla in mer insikt om individuella användarintressen, i syfte att både förbättra själva verktyget och Snaps bredare erbjudanden. Inklusive Snap-annonser.
Enligt Knäppa:
”Vi kan använda konversationer med My AI för att förbättra en nyckeloptimering som vi erbjuder annonsörer, kallade Snapchat Lifestyle Categories (SLC). Dessa kategorier är historiskt baserade på faktorer som vilket innehåll en Snapchatter tittar på. Nya signaler från konversationer med My AI kommer nu att hjälpa oss att förbättra kvaliteten och djupet på SLC, vilket i slutändan ökar relevansen för annonserna som Snapchatters ser i appen.”
Inte säker på att Mina AI-användare skulle bli alltför imponerade av att se deras chattar användas som data för att driva annonsinriktning, men det kan hjälpa Snap att förbättra sin kontextuella räckvidd. Om en användare ställer frågor om resor, till exempel, kan Snap använda dessa ledtrådar för att rikta in dem med reseannonser.
Snap noterar också att det för närvarande testar sponsrade länkar i Mina AI-resultat, som ett annat sätt att nå Snapchatters som har visat intresse för vissa produkter via sina frågor.
Det ska bli intressant att se hur Mina AI-frågor faktiskt återspeglar köpavsikten och hur fördelaktiga de kan vara för annonsinriktning, och det kan sluta bli en värdefull väg för Snap och andra att förbättra sin datainsamlingsprocess. Vilket, med tanke på de senaste begränsningarna för användardata, genom olika ändringar, kan vara en stor fördel.
Här är en översikt över några av de vanligaste frågorna som ställs till My AI än så länge:
[ad_2]
Source link