[ad_1]
Efter att ha testat dem med utvalda annonsörer under de senaste månaderna är Pinterest nu rullar ut sina nya ”Premiere Spotlight”-annonser till fler företagsamtidigt som det också tillkännages en ny, automatiserad ”Resekataloger”-annonsenhet som kommer för resemärken senare i sommar.
Först och främst på Premiere Spotlight, som Pinterest förhandsvisades första gången i mars. Premiere Spotlight-annonser gör i huvudsak att varumärken kan äga sökfliken i appen, med framträdande videoplacering som tar upp cirka 50 % av flikskärmen.
Efter att de första testerna gav goda resultat för sina partners, rullar Pinterest nu ut Premiere Spotlight till annonsörer i Australien, Kanada, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och USA.
Som förklarat av Pinterest:
”Äg ögonblicket och skärmen, när det betyder mest. Premiere Spotlight är idealisk för säsongsbetonade ögonblick, lanseringar eller andra stora kampanjer. Dina videor visas på ytor som når miljontals människor varje dag, vilket maximerar din räckvidd och skala. Premiere Spotlights framträdande placering hjälper det att synas, med en genomsnittlig visningsfrekvens på 51 % av Media Ratings Council (MRC).
Premiere Spotlight kommer att ge annonsörer en utmärkt position under 24 timmar, vilket fångar uppmärksamheten när användare är i övervägandefasen. Och när de trycker på ”Besök webbplats” CTA i annonsen, kommer de sedan att tas till varumärkets webbplats, som öppnas i Pinterest-appen, vilket gör det möjligt för annonsörer att få direkta svar från kampanjen.
I tester säger Pinterest att varumärken såg starka resultat från alternativet:
”Ett exempel: elf Cosmetics använde den för att lansera sin nya Lash N’ Roll Mascara. elfs videor stack ut på Pinterests söksida, vilket ledde till högre visningsfrekvens och slutförande än andra annonsplaceringar som teamet hade provat tidigare.”
Premiere Spotlight är tillgängligt för annonsörer i de noterade regionerna från och med idag.
Pinterest lanserar också ett nytt annonsalternativ för Travel Catalogs, som kommer att möjliggöra hotell och hyresmärken att ladda upp hela sin resekatalog, som Pinterests system sedan kommer att kunna omvandla till dynamiska produktannonser att visa för användarna.
Som du kan se i det här exemplet, baserat på en Pinners intressen, kommer dessa dynamiska reseannonser att visas in-stream, vilket hjälper till att koppla samman resevarumärken med fler intresserade målgrupper.
Enligt Pinterest:
”Annonserna kommer att visa relevanta detaljer, såsom varumärke, priser och beskrivningar direkt på själva stiftet. Med hjälp av våra annonsinriktningsverktyg kan du också nå specifika målgrupper, baserat på platsdata från ditt flöde.”
När Pinners trycker på dessa kampanjer navigerar de direkt till bokningssidan för den specifika annonsen, vilket kan vara ett enkelt och effektivt sätt att maximera dina kampanjer i appen.
Det här är några starka annonsalternativ från Pinterest, som utnyttjar viktiga impulsbeteenden hos appens köpfärdiga publik. De kan vara värda att överväga för dina kampanjer – du kan läsa mer om Pinterests premiär- och resekatalogannonser här.
[ad_2]
Source link