
[ad_1]
Sedan Elon Musk rullade ut möjligheten för alla Twitter-användare att betala $8 för att få ett verifierat märke, har den blå bockmarkeringen som följer med ett Twitter Blue-abonnemang blivit ett skamtecken i mångas ögon.
Twitter Blue-prenumeranter har trollats sedan prenumerationsplanens lansering, med memes som den populära ”denna mf betalade för Twitter” används av både gamla verifierade användare och icke-verifierade användare.
Det har blivit så illa för Twitter-användare som betalar $8 per månad att företaget undersöker att kanske tillåta Blue-prenumeranter att helt dölja märket.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Enligt a skärmdump(öppnas i en ny flik) läckt av appforskaren Alessandro Paluzzi testar Twitter tydligen möjligheten för användare att ”visa eller dölja den blå bocken” i verifieringsinställningarna för Twitter Blue-användare.
För vissa kan beslutet att lansera ett sådant alternativ verka förvirrande. Men till skillnad från mycket av vad Twitter har gjort sedan Musks övertagande är det faktiskt lite vettigt. Och ännu mer i samband med ett nyligen tillkännagivande från företaget.
På torsdagen, efter att Twitter meddelat att Twitter Blue var officiellt tillgängligt för användare var som helst i världen, följde Musk upp med ytterligare en nyhet: Legacy verifierade användare på Twitter – kändisarna, artisterna och journalisterna som ansågs vara ”anmärkningsvärda” användare och fick sin identifiering verifierad av den tidigare Twitter-regimen gratis – skulle förlora deras verifierade kontostatus från och med 1 april.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
När Musks verifieringsplan började rulla ut verkade det främsta försäljningsargumentet för Twitter Blue vara det verifierade märket, som gör det möjligt för betalda användare att digitalt gnugga armbågar med de äldre verifierade användarna. Den betalda blå bocken och den äldre bockmarkeringen går inte att särskilja, såvida inte en användare tryckte på märket, vilket sedan skulle öppna en popup som angav vilken typ av verifierat konto det var.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Med mest bara Twitter Blue-prenumeranter kvar med en bock (tillsammans med konton som är kopplade till verifierade organisationer(öppnas i en ny flik)), kommer verifieringsmärket att bli ett ”sparka mig”-tecken. Dessa användare kommer inte att se ut som möjliga ”anmärkningsvärda” individer om de flesta av de anmärkningsvärda kontona är overifierade. Istället kommer det bara att vara ett tecken på att du betalade Elon Musk $8 per månad (eller $11 per månad på mobilen.)
Så om du är inställd på att ta bort de äldre verifierade märkena, som Musk tydligen är, är det näst bästa om du fortfarande vill att folk ska prenumerera på Twitter Blue att låta dem dölja märket så att de inte betalar för att bli mobbad på plattform.
Musk rullade ut Twitter Blue ganska snabbt efter att han officiellt förvärvade företaget förra året. Twitter förlorat runt halv av sina annonsörer efter att Musk tog över ansvaret – och är fortfarande(öppnas i en ny flik) kämpar när det kommer till annonsintäkter. Prenumerationsintäktsmodellen var tänkt att hjälpa till med förlusterna. Reklam utgjorde dock tidigare runt 90 procent av Twitters intäkter på 5 miljarder dollar 2021. Twitter Blue har bara lyckats registrera några hundra tusen användare, eller några decimaler av en procentenhet av Twitters hela månatliga aktiva användarbas. Företaget har också rullat ut en guld bock verifierat märke för företag, vilket kostar gigantiska $1 000 per månad.
Det är oklart om borttagandet av äldre verifieringsmärken kommer att ge Twitter Blue en stöt i antalet prenumeranter, även om det är baserat på reaktion(öppnas i en ny flik) till solnedgången av äldre bockar verkar det inte troligt.
En sak som dock verkar säker: Användning av ”denna mf betalade för Twitter(öppnas i en ny flik)”meme är på väg att gå långt, långt upp.
[ad_2]
Source link