[ad_1]
Om Elon Musk förväntade sig att många verifierade Twitter-användare skulle betala för att hålla sina bockar, kommer verkligheten att bli en besvikelse, har nya uppgifter avslöjat.
Den 1 april, Twitter är inställd på att ta av sig de äldre verifieringsmarkeringarna från plattformen till förmån för de betalda bockarna förknippade med Twitter Blue-prenumerationer. Sedan från och med den 15 april kommer plattformen tydligen att göra det inte längre främja icke-betalande Twitter Blue-prenumeranter via sin rekommendationsalgoritm på For You-flödet.
En av Elon Musks största förändringar sedan han tog över Twitter har lanserat Twitter Blue, som ger alla konton ett verifieringsmärke bara för att betala $8 per månad (eller $11 per månad via mobilköp).
Twitter power users ha(öppnas i en ny flik) ofta kritiserats(öppnas i en ny flik) Twitter Blue-prenumeranter. När allt kommer omkring, säger de, vem betalar för en gratis webbplats? Tja, tack vare lite ny data vet vi nu lite mer om konton som prenumererar på Twitter Blue.
Forskaren Travis Brown, som har varit spåra Twitter Blue-prenumerationer(öppnas i en ny flik) sedan januari avslöjade nyligen att ungefär hälften av alla användare som prenumererar på Twitter Blue har mindre än 1 000 följare. Det är ungefär 220 132 betalande prenumeranter.
Dessutom har 78 059 betalande Twitter Blue-prenumeranter färre än 100 användare som följer deras konto. Det är 17,6 procent av alla Twitter Blue-prenumeranter.
Om man bryter ner antalet följare ytterligare, det finns 2 270 betalande Twitter Blue-prenumeranter som har noll följare.
Det är en betydande del av Twitter Blue-prenumeranter som inte kan knäcka ens fyrasiffriga följare, även om vissa har prenumererat och tror att det skulle hjälpa till att öka tillväxten av deras Twitter-konto.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Även om Brown inte har tillgång till intern Twitter-information, har hans metod visat sig vara mycket korrekt när Twitter Blue-abonnentnummer har varit läckt(öppnas i en ny flik) från Twitter tidigare. Brown säger att han kan dra runt 85 till 90 procent av Twitter Blue-prenumeranter.
Enligt hans uppgifter har Twitter Blue för närvarande totalt 444 435 betalande prenumeranter. Med hänsyn till begränsningarna för att dra dessa data med Twitter API, säger Brown till Mashable att han uppskattar att Twitter sannolikt har cirka 475 000 betalande prenumeranter.
Det är dock oklart hur många av dessa ”nuvarande” Twitter Blue-prenumeranter som faktiskt inte betalar. Som först rapporterade förra månaden har Twitter inte tagit bort betalda verifieringsmärken från många användare som avslutat sitt Blue-abonnemang. Brown bekräftade för Mashable att eftersom dessa användare fortfarande är markerade som ”Blue verified” av Twitter, skulle de fortfarande dyka upp som betalande prenumeranter via Twitter Blue-data.
Sammantaget betyder detta att mindre än 0,2 procent av Twitters 254 miljoner dagliga aktiva användare, ett mått tidigare delad(öppnas i en ny flik) av Musk, betalar för Twitter Blue.
Twitter Blue har väldigt få äldre verifierade konton prenumererade
Medan den verifierade bockmarkeringen till synes är prenumerationens huvuddrag, presenterar Twitter andra funktioner som följer med prenumerationstjänsten, även om de flesta av de annonserade fördelarna ännu inte har lanserats. Användare kan redigera vissa tweets, lägga till mer än 280 tecken i ett inlägg och bifoga längre videor.
Om dessa tillagda Twitter Blue-fördelar skulle vara lockande för någon, skulle det vara Twitters avancerade användare. Enligt Browns uppgifter har dock endast 6 482 äldre verifierade konton betalat för att prenumerera på Twitter Blue.
Det finns cirka 420 000 äldre verifierade konton totalt, som mestadels är kändisar, proffsidrottare, journalister, influencers och andra anmärkningsvärda användare som fick bockmärket gratis under Twitters gamla verifieringssystem.
Dessa äldre verifierade konton verkar dock snart inte finnas längre. Elon Musk planerar några stora förändringar på Twitter under de närmaste dagarna för att lyfta fram Twitter Blue-prenumeranter.
Först Musk meddelat att Twitter skulle ta bort det blå bockmärket från äldre verifierade användare, det vill säga kändisar, journalister och andra anmärkningsvärda kontoinnehavare, på plattformen. Detta skulle innebära att endast personer som betalar nu skulle verifieras på Twitter.
Och sedan, på måndag, Musk delad att om några veckor endast Twitter Blue-prenumeranter skulle rekommenderas till användare i plattformens For You-flöde. (Timmar senare, Musk ”förtydligat”(öppnas i en ny flik) att detta även inkluderar personer som användare direkt följer.)
Twitter har redan varit det kämpar att utöka Twitter Blues betalda prenumerantbas. Kommer äldre verifierade konton att registrera sig för Twitter Blue för att behålla sin blå bock? Att döma av sentimentet på Twitter verkar det inte som att många är villiga att göra det. Som även Twitter själv har rapporterat lade märke tillanvändare verifierade med betald bockmarkering är ofta undvikit(öppnas i en ny flik) av andra användare på plattformen. Och att ta bort äldre verifiering kommer sannolikt att ytterligare cementera den blå bocken som scharlakansröd bokstav på plattformen.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Skådespelaren William Shatner fångade Musks uppmärksamhet(öppnas i en ny flik) när han kritiserats(öppnas i en ny flik) beslutet att ta bort hans blå bock. Skådespelaren Jason Alexander fick till krux(öppnas i en ny flik) av frågan: Att de blå bockarnas verkliga syfte alltid var att förhindra falska konton från att utge sig för användare och nu gör Musk bort sin nytta. Anledningen till att så många kändisar valde att vara aktiva på Twitter över andra sociala medieplattformar var ursprungligen på grund av det äldre verifieringssystemet. Alexander sa att han inte ens planerar att stanna kvar på Twitter efter att de gamla verifieringsbrickorna har tagits bort.
Många Twitter power users(öppnas i en ny flik) som har interagerat med Twitter Blue-prenumeranter noterar att de oftast är högerextrema konton, cryptocurrency-bedragare och hårda Elon Musk-anhängare. Vi kommer snart att ta reda på om det är en bra affärsstrategi att fylla användarnas flöden med några av de minst inflytelserika kontona på plattformen, som Musk planerar att göra.
UPPDATERING: 28 mars 2023, 15:33 EDT Den här historien har uppdaterats för att återspegla att Twitter inte alltid tar bort Twitter Blue-verifieringsmärket från användare efter att de avslutat sitt konto.
[ad_2]
Source link