[ad_1]
Pinterest har meddelat att de samarbetar med Boston Children’s Hospital för att gå med i en ny ”Inspired Internet Pledge”som kommer att se Pinterest, och andra teknikföretag, engagera sig i olika åtgärder utformade för att bättre skydda unga människor som använder deras appar.
Löftet är utformat för att ta itu med negativa psykiska hälsoeffekter som härrör från användning av sociala medier.
Som förklarat av Pinterest:
”Runt om i världen upplever tonåringar en psykisk hälsokris och den roll som plattformar för sociala medier spelar undersöks noggrant. Enligt Centers for Disease Control and Prevention (CDC) har ungdomars psykiska hälsa fortsatt att försämras, med stora ökningar av utbredda rapporter om skadliga upplevelser bland tonårsflickor. Nästan 3 av 5 amerikanska tonårsflickor kände sig ihållande ledsna eller hopplösa 2021, vilket motsvarar en ökning på ~60 % och den högsta nivån som rapporterats under det senaste decenniet.”
Och även om det finns motstudier som också lyfter fram det positiva med anslutning till sociala medier, tyder den rådande vikten av bevis på att användning av sociala medier kan leda till negativa beteenden, såsom skadlig jämförelse, mobbning, exponering för störande innehåll och mer.
The Inspired Internet Pledge uppmanar sociala medieplattformar och andra webbaserade företag att förenas med det gemensamma målet att ”göra internet till en säkrare och hälsosammare plats för alla, särskilt unga människor”.
”Varje undertecknare kommer att skapa sitt eget tillägg till löftet som beskriver de specifika åtgärder den kommer att vidta för att implementera löftesprinciperna på sätt som är relevanta för verkligheten på deras plattform. Dessa företagstillägg kommer att hanteras av Digital Wellness Lab och offentliggöras för att hålla undertecknarna ansvariga för sina åtaganden.”
Det är ytterligare ett steg från Pinterest att göra sin plattform till ett mer positivt utrymme, med ökad hänsyn till inkludering, stöd och välbefinnande.
Med tanke på att dess fokus nu ligger på produktupptäckt, och inte direkt interaktion som sådan, påverkas Pinterest troligen mindre av dessa element än andra plattformarmen det har ett stort fokus på skönhet och mode, vilket också kan bidra till negativa jämförelser och perceptuella problem.
Som sådan kan detta vara ett viktigt steg, och det är bra att se Pinterest villig att sätta sitt rykte på spel, genom att göra ett offentligt engagemang för mer positiva interaktioner.
Du kommer att kunna läsa de olika åtaganden företag har gjort till Inspired Internet Pledge här.
[ad_2]
Source link