[ad_1]
Liveevenemang och interaktioner gör att varumärken kan göra bestående intryck på konsumenterna. Det är dock inte alltid möjligt att träffa din målgrupp personligen – särskilt under de senaste åren.
Lyckligtvis kan rätt media förmedla en liknande varumärkesupplevelse. Det är där O Hello Media kommer in. Företaget är specialiserat på foton och videor som verkligen berättar historien om ett varumärke eller en upplevelse. Läs mer i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Tillhandahåller foto- och videotjänster.
Grundare och VD Taryn Covrigaru berättade för Small Business Trends, ”O Hello Media fångar och producerar global fotografi och video för varumärken och upplevelsebaserade marknadsförare med kreativa tjänster som lyfter marknadsföringsinnehåll till visuella varumärkesupplevelser för mer varumärkeskärlek och lojalitet. Vi skapar bestående intryck som väcker anslutning genom kreativitet.”
Affärsnisch
Erbjuder en konsekvent upplevelse över hela världen.
Covrigaru säger, ”O Hello Media har ett kurerat globalt nätverk av mer än 250 mycket erfarna och skickliga fotografer och videografer över hela landet, och på utvalda internationella marknader, som har handplockats baserat på sin unika förmåga att fånga varumärkesberättelser på ett effektfullt sätt .”
Hur verksamheten startade
På grund av personliga erfarenheter vid event.
Covrigaru förklarar, ”Jag producerade evenemang för varumärken över hela landet, vilket inkluderade att anställa högkvalitativa fotografer och videografer lokalt i dessa städer. Och jag kämpade för att hitta rätt talang. Det var verkligen en utmaning att hitta kreatörer som verkligen förstår vad det innebär att fånga historien om en varumärkesupplevelse kontra ett standardevenemang (det finns avgörande skillnader).”
Största vinsten
Arbetar med deras första klient för att tillhandahålla videografi och videoredigeringstjänster.
Covrigaru tillägger, ”Detta projekt tog vår redan djupa passion för att lyfta visuellt innehåll genom innovation till en helt ny nivå. Snarare än en berättelse som redan existerade (t.ex. ett liveevenemang), spelade vi en integrerad roll i utvecklingen av den berättelsen och hur man delar den genom videografi på ett effektfullt och övertygande sätt. Som ett resultat öppnades möjligheter att göra liknande arbete med nya varumärkeskunder och ständigt tända vår kreativitet – vilket ger mångfald i vårt arbete.”
Största utmaningen
Pivotering under pandemin.
Covrigaru säger, ”Som med många andra företag förra året hade COVID en direkt och omedelbar inverkan på min verksamhet, eftersom 90 % av vårt arbete förlitade sig på levande varumärkesupplevelser.
”Jag var fast besluten att komma på nya sätt att utöka O Hello Medias erbjudanden. Och så låste jag in mig i konferensrummet för att utveckla nya affärslösningar som skulle komplettera O Hello Medias nuvarande erbjudanden och tjäna oss väl i framtiden. Det visar sig att det att låsa in mig i konferensrummet för att brainstorma nya affärsidéer resulterade i ett koncept utformat kring att utveckla idéer… Och så föddes O Hej Idéer; en idégren i verksamheten.
”O Hello Ideas skapar snabba och förenklade kreativa idéer för varumärkes- och upplevelsebaserade marknadsförare för att hjälpa dem att förbättra sitt marknadsföringsspel. Varumärken och byråer kan skicka in sin begäran om idéer (RFI), och O Hello Ideas-teamet kommer att skapa en brief för att producera 12 kvalitetsidéer som genereras av granskade kreativa tänkare som tänker individuellt.”
Största risken
Anställa den första medarbetaren.
Covrigaru tillägger, ”När det stod klart att jag behövde anställa en anställd tog jag risken med lite blind naivitet vilket gjorde att jag kunde gå vidare utan rädsla. Om det hade gått fel hade jag förlorat tid och potentiellt riskerat de kundrelationer som jag arbetat så hårt med att utveckla om inte medarbetaren representerade mitt företags kärnvärden. Slutresultatet blev dock otroligt positivt. Och det gjorde det möjligt för mig att skala och växa mitt företag för att ta O Hello Media till nästa nivå.”
Lärdom
Definiera vad du står för.
Covrigaru förklarar, ”Jag tror verkligen att ett företag inte kan ha ett syfte utan att först fastställa dess kärnvärden. Kärnvärden fungerar som grunden från vilken varje beslut inom verksamheten tas; som hur du anställer, vilka typer av kunder du vill arbeta med, din företagskultur och vilken typ av projekt du ska ta dig an eller tacka nej till.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Marknadsföring och skapa gemenskap.
Covrigaru säger: ”Jag skulle investera pengarna i konsekvent marknadsföring för att fortsätta bygga ännu större medvetenhet om varumärket O Hello Media. Dessutom skulle jag också investera i ett system för att hantera och skapa en gemenskap bland vårt globala nätverk av fotografer och videografer, vilket underblåser vår förmåga att diversifiera vårt nätverk och stärka kulturen.”
Arbetsfilosofi
Jobba som en anka.
Covrigaru förklarar, ”Här på O Hello Media hänvisar vi till oss själva som ankor. Detta kommer från en av våra 6 kärnvärden: Fungera som en anka. Vårt liv driver oss framåt medan vi med nåd glider över vattnet. När du visualiserar en anka på vattnet – hennes egen kraft driver henne framåt med snabb paddling under vattnet. Men på ytan rör sig med lätthet och smidighet. Det är något de flesta kan relatera till och som passar vår personlighet och kör så perfekt. Håll det smidigt, stressigt, men förbli alltid positiv vad du än behöver göra för att komma från punkt A till punkt B.”
favorit citat
En unik sångtext.
Covrigaru säger, ”Mitt favoritcitat är en låttext från mitt favoritband genom tiderna, Guster. Låten heter ”The Captain”. Och den säger: ”Det är enkelt, så säger kaptenen: Vänd dig framåt, gå långsamt, gå framåt.”
”Detta resonerar med mig eftersom vi i alla former av ledarskap är i ett tillväxttänkande – för oss själva och de människor vi leder. Men det är lätt att fastna – eller att gå framåt med sådan fart och intensitet att det viktiga ofta kan förbises. Eller ibland kan vi inte låta bli att ständigt se tillbaka. Det här handlar om beslutsamhet men att göra det med vision och omsorg.”
* * * * *
Bild: O Hello Media, Taryn Covrigaru
[ad_2]
Source link