
[ad_1]
De flesta småföretagare vill vässa sina problemlösnings-, analys- och kommunikationsförmåga. Kan detta verkligen göras genom att titta på konstverk?
På The Small Business Radio Show den här veckan säger Amy Herman att konst kan vara nyckeln till att förbättra affärskunskaper. Hon är jurist och konsthistoriker som använder konstverk för att skärpa observations- och kommunikationsförmåga. När hon tittar noga på konstverk hjälper hon individer att finslipa sin visuella intelligens för att känna igen den mest relevanta informationen och känna igen fördomar som hindrar beslutsfattande. Hennes andra bok heter Fixed: How to Perfect the Fine Art of Problem Solving. Hon har arbetat med en mångsidig grupp av företag plus FBI, militären och NBA-tjänstemän för att vässa sina kunskaper.
Amy säger att konst kan hjälpa oss att lösa problem genom att ta människor ur deras värld och låta dem titta på saker de inte är bekväma för dem. Hon tillägger att ”Jag lär inte ut konst som konst utan hjälper dem att ompröva sin känsla av kritisk undersökning och hur man kommunicerar mest effektivt. Människor gör för många antaganden om att alla ser samma sak. Men kom ihåg att se är annorlunda än tolkning. Jag vill att de ska säga vad de ser innan de tolkar det. Till exempel i näringslivet ber hon ledare först att prata om vad problemet är innan de bestämmer sig för att behöva göras som en lösning.”
Amy tror att hennes metodik fungerar för inom konsten ”ser alla något. Du engagerar din hjärna på ett annat sätt som kan hjälpa till att lösa framtida problem.”
Tyvärr beskriver Amy att många av oss använder mönsterigenkänning och förvandlar det till förväntningsmönster; ”bara för att du har sett något tidigare betyder det inte att samma lösning gäller. Jag hjälper dem att rengöra sina linser!”
Lyssna på hela intervjun med Amy på The Small Business Radio Show.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Amy Herman
[ad_2]
Source link