[ad_1]
Alltför många småföretagare gör allt i sitt företag istället för att utnyttja sin personal. På sätt och vis äger deras företag dem mer än de äger det!
På Small Business Radio Show pratade jag med Mike Michalowicz om hur entreprenörer kan få sina företag att driva utan att de gör allt. Han leder för närvarande två nya satsningar på flera miljoner dollar, när han testar sin senaste affärsforskning för sina böcker. Han är en före detta småföretagskrönikör för The Wall Street Journal och affärsmakeoverspecialist på MSNBC. Mike är en populär huvudtalare om innovativa entreprenöriella ämnen; och är författare till ”Get Different”, ”Fix This Next”, ”Profit First”, ”Surge”, ”The Pumpkin Plan” och ”The Toilet Paper Entrepreneur”. Simon Sinek sa om Mike att ”om det någonsin fanns ett skyddshelgon för entreprenörer, skulle han vara en topputmanare.” Han har precis släppt en reviderad version av ”Clockwork, Revised and Expanded: Design Your Business to Run”.
Mike säger att alltför många företagare gör att verksamheten handlar om dem; ”bara 14% av befolkningen kommer någonsin att försöka starta ett företag. Det krävs mycket mod eftersom framgången är så låg. Men sedan börjar de här ägarna tänka, om jag kan starta ett företag, då kan jag göra allt i det. Du kanske kan göra allt, men inte allt bra. Du måste ha modet att ge ansvar till andra människor.”
Han tillägger att vi tyvärr bara känner igen handling; ”Folk pratar om jäkt och grin. Vi belönar inte tanke nog, bara handling. Detta paradigm måste ändras till värdetänkande innan man vidtar åtgärder.”
Mike insisterar också på att vi ska sluta kalla oss entreprenörer och istället se oss själva som aktieägare; ”en aktieägare betyder någon som får vinst från verksamheten och som ger strategiska råd till företaget. Men sedan gör teamet mycket av arbetet med att driva verksamheten. Det är du! Även om du är ensam i ditt företag har du ett team runt dig – kunder och leverantörer. För att anställa din första person bör det vara en personlig assistent så att du kan lära dig hur du delegerar. ”
Att peka ut den kritiska funktion ditt företag måste behärska är det bästa sättet att undvika medelmåttighet. Mike förklarar att ”du måste identifiera Queen Bee-rollen (QBR) genom att prioritera den viktigaste uppgiften. I affärer, vad en sak behöver göra som mest definierar ditt företag. Vad bygger du ditt rykte på?”
Lyssna på den utökade intervjun med Mike på The Small Business Radio Show.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: mikemichalowicz
[ad_2]
Source link