[ad_1]
Det nya NextivaONE affärstelefonsystemet verkar vara mycket mer än ett annat affärstelefonsystem. Och Nextiva säger att det definitivt inte bara är ännu en CRM-plattform.
Men det är absolut ett telefonsystem. Och det fungerar som ett CRM. Men det fungerar också som en teamsamarbetsapp med funktioner som nästan alla småföretagsteam skulle hitta uppfyller eller överträffar deras behov.
När Nextiva släpper den här nya lösningen för småföretag, står det att NextivaONE verkligen kommer att minska antalet separata appar som ditt företag använder för att få sitt arbete gjort, särskilt med kommunikation.
”Från början har Nextivas vision varit att driva mänskliga förbindelser,” säger Tomas Gorny, grundare och VD för Nextiva, om den nya produktreleasen. ”Med vår senaste innovation hjälper vi företag att förändras med meningsfulla samtal som bygger starka och varaktiga relationer med kunderna. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att ha bra samtal, utan ansträngning.”
NextivaONE Business Phone System debuterar
NextivaONE ser ut som mycket mer än bara en annan affärstelefonlösning eller en annan samarbetsapp.
Small Business Trends pratade med en av designers av NextivaONE precis innan det lanserades. Ray Harker, Senior Managing Director för produktdesign på Nextiva, säger: ”Det blev särskilt uppenbart under covid-eran att människor arbetade hemma. Och de hade många ansökningar att hantera.
”Problemet rakt ut från porten de försökte lösa har att göra med att föra samman extern kommunikation. Och antalet applikationer som människor behöver navigera genom. De letade efter en applikation för att klara allt.”
Så, NextivaONE åtgärdade det relativt nya behovet för företag genom att sammanföra sitt telefonsystem med en teamsamarbetslösning.
Men det är inte bara att överbrygga dessa två funktioner. Det gör dem smartare med förbättrade funktioner. Så här hanterar den interaktioner med dina kunder:
- Trådade konversationer: När en kund ringer ditt företag för första gången, börjar en av ditt företags representanter i princip det eviga samtalet med den personen. Anteckningar från konversationen sparas till nästa gång de kontaktar dig. NextivaONE låter dig till och med mäta kundens känslor och ställa in deras kommunikationspreferenser för framtiden, oavsett om det är ett samtal, ett sms eller e-post.
- Teamledning och samtalsdirigering: Om en kund behöver hjälp av en specifik gruppmedlem tillåter NextivaONE att de tidigare konversationerna (och eventuella anteckningar som ditt team redan har samlat på en kund) flyttas till den person som hjälper dem bäst.
- Taggade konversationer: Om ditt företag börjar få samtal om ett produktproblem eller bara för att berätta hur mycket de tycker om en produkt eller tjänst som du erbjuder, låter NextivaONE dig tagga och organisera dessa konversationer.
- Kundundersökningar: Få feedback från dina kunder med hjälp av ett enkätverktyg inbyggt i NextivaONE. Vanligtvis måste du förlita dig på en separat app från tredje part för att göra det och sedan spendera tid och pengar på att integrera data du samlar in i en annan app.
NextivaONE överger inte heller de funktioner du förväntar dig av ett företagstelefonsystem. Det är dock inte bara ett traditionellt telefonsystem. Den erbjuder saker som:
- Obegränsade samtal
- Samtalsdirigering
- Lokala och avgiftsfria nummer
- Avancerad röstbrevlåda
- SMS/MMS
NextivaONE som en Team Collaboration App
Alla dessa funktioner i en företagstelefon är idealiska för nästan alla småföretag. Men vanligtvis fungerar ett telefonsystem oberoende av dina teammedlemmar. NextivaONE knyter i princip ditt arbete och teammedlemmar till telefonsystemet. Det gör det till ett centraliserat kommunikationscenter, verkligen, för ditt småföretag.
Och den har all data du har samlat in om dina kunder och deras interaktioner med ditt företag precis framför dig.
Här är en titt på några av funktionerna i NextivaONE som du förmodligen redan använder för ditt företag, men som litar på minst en app till för att göra det. Dessa händer direkt i NextivaONE-systemet:
- Röst-/videokonferenser
- Skärmdelning
- Direktmeddelande
- Fildelning
Integrationer för NextivaONE
Direkt integreras NextivaONE med de kommunikationsappar du förmodligen använder mest redan, som Gmail och Outlook, platser där du för närvarande lagrar kontakter. Det kan vara det största hindret för att integrera en ny telefon eller meddelandesystem i ditt företag.
Harker säger till Small Business Trends att fler integrationer planeras med NextivaONE i framtiden.
Stora skillnader
Det finns några stora skillnader som skiljer denna produkt från förpackningen. Harker pekar ut en stor som hjälper småföretag.
”Här är ett exempel. Filområdet är lite speciellt, säger han. ”All kommunikation, antingen inkommande eller utgående, fångas i ett centralt arkiv.”
Även videomöten som äger rum hamnar på denna centrala plats. Informationen kategoriseras och placeras i vissa filer så att den är lätt att hitta och använda. Du kan hämta en av dessa filer i ett team eller en-mot-en-möte.
Prissättning och tillgänglighet för NextivaONE
NextivaONE är nu standardprodukten företaget erbjuder nya kunder. Prisnivåerna baseras på hur mycket ditt företag skulle använda det.
De Grundläggande planen börjar på $18,95 per månad per användare och inkluderar:
- Obegränsade VOIP-samtal
- Obegränsad internetfax
- Gratis lokala och avgiftsfria nummer
- Kundsupport på heltid
Vid Professionell nivån, $22,95 per månad per användare inkluderar allt från Essential-planen men inkluderar också förbättrad kundkommunikation och teamsamarbete. Företag får också:
- Obegränsade ljud- och videomöten
- Business textmeddelanden
- Teamsamarbetsverktyg
Den översta nivån för NextivaONE, den Företag lösning, börjar på $32,95 och lägger till funktioner som:
- Samtalsinspelning
- Röstanalys
- Konferensinspelning
- Microsoft och Salesforce integrationer
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Nextiva
[ad_2]
Source link