
[ad_1]
Twitters nya jobbannonser är långsamt rullas ut till verifierade organisationer i appendär vissa företag nu kan lägga upp lediga jobb direkt på sin Twitter-profil.

Som du kan se i det här exemplet, Arbetsvecka fick nyligen tillgång till den nya Twitter-funktionen för jobbannonsering, som gör att företaget kan lägga upp lediga roller på en separat flik på sin Twitter-profil.
Workweek VD Adam Ryan säger att jobbannonsfunktionen ingår i $1 000 per månad Verified for Organisations-paketet, som ytterligare en fördel med företagets verifieringserbjudande. Dess inte listad som en officiell funktion på Twitters sida för verifierade organisationer ännu, men livetestning tyder på att det troligen är nära att lanseras, med Workweek bland de första varumärkena som fick tillgång till det nya elementet.
Twitter har utvecklat sina jobbannonser under de senaste månaderna, efter förvärvet av jobbmatchande start-up Laskievilket var företagets första förvärv sedan Elon Musk köpte appen.
Elon har själv anspelat på att skapa en LinkedIn-konkurrent, som en del av hans bredare vision för plattformen, som så småningom också kan inkludera fler videoelement, in-stream-betalningar, dejting profiler, och mer, allt inbyggt i Twitter-upplevelsen.
Det är i linje med Elons ”allt app”-plan, med Twitter inställd på att underlätta fler och fler typer av interaktioner och processer, vilket erbjuder förbättrad användbarhet. Förhoppningen är alltså att fler användare kommer att förlita sig på Twitter som sin favoritapp, vilket då kommer att underlätta fler tillväxtmöjligheter, mer engagemang, mer annonsförsäljning, etc.
Det är ett tidigt skede just nu, med Twitter 2.0 som fortfarande etablerar ramverket för detta nya erbjudande. Men så småningom är det Elons stora plan, med jobbinlägg som ett annat element inom denna bredare räckvidd.
Twitter har redan utvecklat fullständig back-end-process för jobbannonservilket kommer att aktivera företag att länka intresserade användare tillbaka till en applikationssida på deras webbplats, eller via en tredjepartsleverantör.

Det kan öppna upp nya möjligheter – och som Workweek noterar, anställer den redan många av sin personal från Twitter-anslutning ändå, så det kan vara ett värdefullt, praktiskt tillägg för många organisationer.
Den enda verkliga haken är kostnaden, med Twitter som begränsar alternativet till verifierade organisationer. Men återigen, Twitter tilldelar också guldbocken ”gratis” till annonsörer som spenderar över en viss tröskel på Twitter-annonser varje månad, så det kommer sannolikt att finnas många stora varumärken som kommer att ha tillgång till alternativet under de kommande månaderna.
Twitter har inte tillkännagett någon officiell lanseringstidslinje för sin jobbannonsfunktion, men den ser ut att lanseras någon gång snart.
[ad_2]
Source link