
[ad_1]
Vill du få mer exponering för dina korta videor på YouTube?
Detta kan hjälpa – idag har YouTube lanserat ett nytt initiativ som heter #ShortsVännersom bjuder in Shorts-skapare att marknadsföra varandra genom ömsesidig delning i appen.

Enligt förklaringen ovan vill YouTube hjälpa kreatörer av Shorts att få större räckvidd genom att länka dem samman, som ett sätt för korsmarknadsföring och engagemang.
Genom att gå med i dess dedikerade Shorts Community (om du är godkänd att göra det) får du tillgång till ett bredare nätverk av kreatörer som du kan samarbeta med för att främja och förstärka relaterat innehåll.
Enligt Youtube:
”Vår YouTube Shorts Creator Community är ingenting utan vårt underbara nätverk av kreatörer. Vi kan odla och koppla samman kreatörer, delvis till att samarbeta med dem för att bygga samhället tillsammans. Många av de stigande stjärnorna i vår Shorts-gemenskap kommer från remisser från andra Shorts-skapare.”
Det är därför YouTube nu vill bygga starkare nätverk av relaterade Shorts-skapare, vilket också kommer att hjälpa dess algoritmer att bättre sortera och filtrera Shorts-uppladdningar till rätt målgrupper i appen.
Det kan vara ett bra sätt att öka din närvaro på Shorts och få fler visningar från personer som är intresserade av ditt innehåll, vilket sedan kan hjälpa dig att bygga upp din community och utöka dina YouTube-ansträngningar.
Det kan också vara ett bra sätt att hjälpa växande innehållsskapare att få mer dragkraft i appen, genom att uppmana de som har lyckats att betala det vidare till andra som vill etablera sin fot med Shorts-innehåll.
Shorts är YouTubes största tillväxtelement, med innehåll i kort form redan genererar miljarder visningar i appen. Vilket skulle kunna ge en betydande möjlighet att snabba upp din kanaltillväxt – om du kan få ditt innehåll inför rätt publik i appen.
Du kan ansöka här att bli en del av YouTubes Shorts Creator Community program.
[ad_2]
Source link