[ad_1]
När ska ditt företag marknadsföra en ny mobilapp? Om du inte har en redo marknad eller community för att testa det, är svaret att få det hittat tidigt eftersom du behöver användare som är villiga att prova det och ge feedback. Även om din app är en MVP, dvs redo att släppas men med löften om kommande förbättringar, är det den perfekta tiden att ta itu med flaskhalsar och utveckla nödvändiga funktioner och funktionalitet.
Apputveckling
Att utveckla en mobilapp som levererar något som inte finns på marknaden är utmanande – om det inte var det skulle vi alla göra det. Produktstrateger är integrerade eftersom de inte bara kommer med idéer. De förbrukar också sin kommersiella lönsamhet.
När idén har lovat kommer ditt team att följa en process som liknar Miquidos Software Development Project Planning Guide. Innan du vet ordet av är din mobilapp en MVP. Det är avgörande att det finns gott om feedback, och om den är gynnsam uppmuntras du att fortsätta arbeta med appen för att nå en punkt där det är en efterfrågad produkt.
Marknadsföra en mobilapp
Med miljontals nya appar varje år och en orädd konkurrens som försöker ta så många användare som möjligt, är det inte lätt att få ut din app. Den här artikeln har fem sätt att hjälpa dig att nå fler användare och få fler nedladdningar. Naturligtvis finns det många strategier för att få din app att hitta, så du kommer att behöva investera i fler marknadsföringsinitiativ än dessa fem effektiva sätt att marknadsföra din mobilapp:
- Gästbloggar
- Marknadsföring i sociala medier
- Sökmarknadsföring
- Appgranskare
- App Store optimering
Online närvaro
Alla vägar leder till Rom – ett talesätt som resonerar med marknadsförare som vet att börja med en webbplats, blogg eller målsida att skicka besökare till för information och tillgång till produkten. En webbplats måste locka trafik och under utveckling inkluderar:
- UX-element
- SEO
- En innehållsstrategi
- Minnesvärd varumärkesidentitet
Se till att ditt webbutvecklingsteam har använt UX-element, inklusive design, hastighet, funktion, för att hålla besökarna online.
Din app kanske inte är kopplad till en webbplats, men du bör bygga en helt optimerad webbplats för sökmotorer med en länk till var användare kan ladda ner appen. SEO har utan tvekan varit det bästa sättet att marknadsföra en webbplats i mer än ett decennium.
Engagera en SEO-expert för att tillhandahålla lämpliga initiala inställningar och pågående optimeringsmekanismer. Det finns mycket mer inom SEO. Till exempel, för att din webbplats ska vara pålitlig måste du arbeta med din varumärkesidentitet, och innehåll är ett säkert sätt att vinna varumärkesrykte, särskilt med Google.
Innehåll är och kommer alltid att vara kung inom SEO. Ägna dig åt att skapa innehåll på denna webbplats som användarna kommer att ha nytta av. Ge information och lösningar på deras problem genom ditt publicerade innehåll, så ser du hur webbplatsen och appen vinner framgång.
Sociala media
Sociala medier är det bästa stället att marknadsföra någon produkt idag utan någons hjälp. Meta-nätverket av sociala medier har en sammanlagd räckvidd på 3,6 miljarder människor – nästan hälften av hela världens befolkning. Det är enkelt att annonsera på Facebook och resten av nätverken, så överväg att marknadsföra din app på detta sätt.
Naturligtvis måste du ställa in några parametrar så att du kan rikta in dig på publiken mer exakt, men om du gör det rätt, var säker på att du kommer att få massor av nya användare och tusentals nedladdningar. Om din app är värdefull och blir populär sprids nyheten direkt över internet.
App Store optimering
Precis som SEO finns det också ASO. ASO står för App Store Optimization. När din app är klar och du är på väg att publicera den i appbutiken, bör du tänka på hur du ska namnge den och vilken beskrivning du ska infoga.
När en person söker efter en app, kommer de att se flera alternativ som butiken erbjuder för dem. Dessa alternativ är främst prioriterade baserat på sökordsrelevans, namnet på din app och den popularitet du tycker om, bland annat. Grundlig forskning om din app bästa representation och beskrivning kan visa en betydande skillnad i hur butiken erbjuder det för användarna.
E-post marknadsföring
En perfekt skräddarsydd e-postmarknadsföring kan ge dig fantastiskt positiva resultat. Forskning visade att för varje dollar som investeras i e-postmarknadsföring får du $36 tillbaka. Det står för marknadsföring av din app också. Om du har en lista med kontakter som kan vara intresserade av appen kan du vara säker på att åtminstone några av dem kommer att ladda ner och prova. Efter dussintals nedladdningar kommer de nöjda användarna att rekommendera din app till sina vänner och familj, och det är så lätt ditt nätverk växer.
Tekniska recensioner
Engagera en PR-expert för att hitta tekniska granskare för att skapa ett blogginlägg på din mobilapp. Webbplatser som TechCrunch, TechRadar, CNet lockar tusentals ögonglober. Använd tekniska granskare när din mobilapp har passerat MVP-stadiet och har nått ditt ursprungliga nedladdningsmål. Vad du inte vill göra är att driva på med en recension för tidigt, och negativ feedback dödar din app!
Slutsats
Dessa fem sätt har visat sig vara mycket effektiva. Om du har en idé till en app, se till att du redan har gjort det mesta av arbetet. Att anlita ett utvecklingsföretag är det enklaste och då kan du fokusera på att marknadsföra det. Använd några eller alla av dessa punkter för att marknadsföra din app. Förstå att ingen någonsin kommer att se det utan marknadsföring, även om det är den smartaste idé som någonsin funnits. Det är därför detta är viktigt.
Nya Inlägg
[ad_2]
Source link