
[ad_1]
Om du vill lyckas online behöver du en stor marknad. Här är några förslag på hur man bygger en e-postlista, plus några e-posthanteringsstrategier som fungerar.
Undrar om detta är ett bra sätt att tjäna pengar? Inkludera några av listhanteringens bästa praxis nedan. Och generera $42 dollar för varje du spenderar.
Vad är hantering av e-postlistor?
E-postmarknadsförare och småföretagare använder detta. Det handlar om att bygga en prenumerantlista och listhantering. Plus att hålla kontaktlistdata korrekt. Och spåra potentiella kunder med e-postprogram. Läs vidare för att ta reda på mer, som hur du startar en e-postlista.
Nedan hittar du allt du behöver för att komma igång.
Varför du bör ha en strategi för e-postmarknadsföring
Det räcker inte att ha stora e-postlistor. Små företag behöver en plan så att rätt budskap kommer till rätt kontakt vid rätt tidpunkt. Hjälp för kontakthanteringsverktyg. Men du behöver en strategi också. Här är varför.
- För personligt innehåll. På så sätt kan du skapa riktade e-postmeddelanden. Ämnesrader ska innehålla ett förnamn.
- Att göra meddelanden. Använd marknadsföringsmejl för att lyfta fram en ny tjänst eller produkt. Eller till och med skryta med ett pris eller något nytt med ditt arbete.
- Att samla in feedback. Uppdaterad kundupplevelseinformation är guld. Nöjdhetsundersökningar som skickas till e-postkontakter ökar engagemanget och försäljningen.
- Driv upp trafiken. Alla företag online vet att trafik betyder att besökare motsvarar vinst. Att länka från ett e-postmeddelande till en målsida fungerar.
12 tips för att hantera din e-postlista
Nedan följer några tips för att få ut det mesta av den här typen av digital marknadsföring. Kom ihåg att en e-postlista måste vara effektiv och ren.
1. Rensa din e-postlista med ogiltiga e-postadresser
Den här är överst. Andra bästa praxis för listhantering fungerar bättre när data rensas. Kom ihåg att det finns vissa plattformar som kräver att listor är rena.
Låt dåliga adresser som ogiltiga infektera din lista, och ditt avsändarrykte som ger trovärdighet blir lidande. Och dina e-postmeddelanden hamnar i papperskorgen.
Så du slutar fråga: ”Hur rensar jag min e-postlista?”
Du måste titta på e-postleverantörer som ser efter rengöring och verifiering. Sök efter ”den bästa e-postlistrengöraren” för att komma igång. Du kommer att hålla dina nyhetsbrev borta från skräppostmappar.
E-postlista Verifiera
Börja med 100 gratis verifieringar från din e-postdatabas. Det finns en spam traps checker också. Dessa rengörs för att öka din cred. Betala när du går eller få ett månadsabonnemang.
EmailMarker
Perfekt för onlinemarknadsföring och kolla in den glidande prisstrukturen. Slå samman dubbletter av kontakter. Håll kvalitetskontakter genom att ta bort ogiltiga domäner. Detta verktyg kan övervaka IP-adresser.
ZeroBounce
Lovar 98 % exakt kontaktfiltrering. Och support dygnet runt. Plus ett AI-poängsystem för att säkerställa en sund lista. Betala när du går eller månatliga betalningsplaner.
Xverifiera
Undvik skräppostmappen med omedelbara resultat. En utmärkt del av en e-postmarknadsföringsplattform eftersom den är mobilklar. Nya prenumeranter kan få 500 verifikationer för $5 dollar.
NeverBounce
Få upp till 10 000 e-postmeddelanden rensade för $0,008 cent per. Bland kunderna finns Uber och Indeed.
2. Skicka personliga e-postmeddelanden
Bra e-postmarknadsföringskampanjer måste fånga en prospekts uppmärksamhet i ämnesraderna. Dessa måste vara aktuella och relevanta.
Bra marknadsföringsautomatiseringsverktyg kommer att anpassa ”från”-namnet i ämnesraden. Gör skillnad med ett företagsnamn bifogat en bild. Lägg till ett registreringsformulär till ditt innehåll.
3. Investera i programvara för e-postmarknadsföring
Bra programvara för e-postmarknadsföring är ett måste. Att hitta rätt verktyg för e-postmarknadsföring kan göra stor skillnad. Kolla in dessa val. Leta efter en kampanjövervakare som visar relevant e-poststatistik.
Ständig kontakt.
Få realtidsrapportering och massor av mallar.
HubSpot
Den kostnadsfria versionen låter dig skicka 2000 e-postmeddelanden och har ett anpassat registreringsformulär. Ett bra namn för att starta en e-postmarknadsföringskampanj.
CovertKit
Det här verktyget är för kreatörer. Opt-in-funktionen kan gå direkt på en webbplats. Skriv ett anpassat välkomstmail med designern. Detta hanteringssystem för e-postlistor har en gratisversion. Skaparen börjar på $9 i månaden.
Moosend
Få realtidsanalys. Börja filtrera prenumeranter baserat på övergivna vagnar. Börja gratis. Detta är programvara för hantering av e-postlistor designad för små och medelstora företag.
AWeber
Lägg till kontakttaggar för att skicka specifika e-postmeddelanden. Det krävs ingen kodning för att skapa anpassade e-postmeddelanden.
4. Gruppera dina e-postprenumeranter
Du vill skicka relevant innehåll. Så du måste gruppera prenumeranter. Att rikta in sig på prenumeranter med kontakttaggar är en metod. Det här är etiketter för att göra en e-postkampanj mer fokuserad.
Dessa används för att skicka vad som kallas ständiga kontakterbjudanden till olika abonnenters inkorgar.
5. Försökskampanjer för återengagemang
Dessa är utformade för att åter engagera förlorade abonnenter. Den här viktiga delen av hanteringen av e-postlistor handlar om e-postleverans som är låg.
En re engagemangskampanj kan använda automatiska sekvenser. Dessa utlöses baserat på faktorer som surfbeteende. Du kan skicka tidsbaserade sekvenser till inaktiva abonnenter.
6. Få uttryckligt tillstånd att skicka e-post till prenumeranter
E-postkampanjer är bäst när kontaktlistorna är fulla av potentiella kunder som har gett sitt tillstånd. Lägg till en opt-in i slutet av innehållet för bloggprenumeranter.
Du kan också använda vad som kallas en dubbel opt in. Dessa innehåller en verifieringslänk som bekräftar prenumerationen.
Att erbjuda vittnesmål fungerar också bra.
7. Låt prenumeranter välja
Forskning säger att människor avregistrerar sig från e-postlistor eftersom de får för många. Att låta dem välja sin egen frekvens kommer att öka din e-postmarknadsföring.
8. Kom till dessa stavfel
Korrekt hantering av e-postlistor innebär att bli av med stavfel. Eller fixa adresser som har dem.
9. Gör det enkelt att avsluta prenumerationen
Målet är att behålla människor på listan. Du bör göra det enkelt för dem att avsluta prenumerationen. Sätt en praktisk knapp på din webbplats så ökar du din trovärdighet.
10. Köp inte listor.
Dessa människor känner dig inte. Och du kommer att bryta mot reglerna enligt GDPR.
11. Ta ut avvisade adresser
Servern kan vara upptagen. Men e-postadresserna kan vara ogiltiga eller blockerade. Du hittar oengagerade prenumeranter här också.
12. Ta bort skräppost
Dessa är ofta lätta att upptäcka eftersom de ser ut som nonsens. Vissa som ser ut som självklara företagsnamn med små förändringar är svårare att upptäcka.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link