[ad_1]
På en panel, vid Austin’s South by Southwest Festival förra veckan, sa Mark Zuckerberg: ”Vi jobbar på att ta NFTs till Instagram inom en snar framtid.” Med bytet av Facebook till Meta är detta tillkännagivande inte förvånande eftersom NFT:er kommer att vara en integrerad del av metaversen.
Instagram för att bli en NFT-marknadsplats
Under samtalet Mark Zuckerberg hade i panelen med Daymond John, sa han: ”Jag är inte redo att meddela exakt vad det kommer att bli idag, men under de kommande månaderna kommer du att få möjligheten att ta med dig lite av dina NFTs in och förhoppningsvis med tiden kunna prägla saker i den miljön.”
Uttalandet av Zuckerberg bekräftar bara vad Instagrams VD Adam Mosseri sa i december 2021. Då sa Mosseri: ”Inget att meddela ännu men vi utforskar definitivt aktivt NFT:er och hur vi kan göra dem mer tillgängliga för en bredare publik . Jag tycker att det är en intressant plats som vi kan spela på och också ett sätt som förhoppningsvis hjälper kreatörer.”
Eftersom det finns väldigt lite detaljer om tillkännagivandet, är det enda vi kan förmoda att NFTs kommer att ha ännu en plattform där de kan präglas och säljas. Inträdet från Meta/Instagram förväntades på grund av den växande marknaden för NFT. Enligt Deloitte kommer NFT-försäljningen av just sport att vara 2 miljarder dollar 2022, det är värt att nämna igen att det bara är sport. OpenSea rapporterade 4 miljarder dollar i försäljning bara i januari 2022, och i denna takt kommer 2022 att överträffa 24,9 miljarder dollar 2021.
Med så mycket pengar på marknaden kommer fler spelare in på marknaden, inklusive TikTok, vilket kan ha drivit på Instagrams tillkännagivande.
TikTok och NFT
Tillväxten av TikTok har varit fantastisk och företaget fortsätter att förnya sig med nya sätt att engagera sig med sina användare. I oktober 2021 lanserade TikTok sin NFT-serie TikTok Top Moments
TikTok ger unika och banbrytande ögonblick genom att kurera speciella milstolpar på sin plattform. Enligt företaget kommer TikTok Top Moments att innehålla ett urval av kulturellt betydelsefulla TikTok-videor från några av de mest älskade skaparna på plattformen. Dessa utvalda kreatörer, kända för sin kulturella inverkan, har samarbetat med framstående NFT-artister på One-of-one och Limited Edition NFT.
En-av-en-NFT:erna kommer att auktioneras ut på Layer-1 Ethereum. NFT:erna i begränsad upplaga kommer att säljas på Immutable X (Layer-2) och har fördelen av noll gasavgifter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link