
[ad_1]
Små företag är inte främmande för utmaningen kvalitet kontra kvantitet, eftersom det nästan alltid är svårt att upprätthålla excellensnivåer med skala. Zoho är bekant med det problemet.
”Det finns alltid en ständig kamp mellan att göra fler saker och att göra allt bra”, säger Prashanth VK, Zohos chef för marknadsstrategi och CX tankeledarskap. ”Det är som den klassiska berättelsen om kvalitet kontra kvantitet. Det finns verkligen inget universellt rätt svar.”
Med lanseringen den 10 maj av sin nya Marketing Plus-plattform hoppas Zoho dock kunna tillhandahålla den och andra nödvändiga marknadsföringslösningar för småföretag. Den nya Zoho Marketing Plus plattformen möjliggör samarbete och kombinerar marknadsföringsinsatser över olika aspekter av en kampanj.
”Konsumenter och digital marknadsföring fortsätter att utvecklas i snabb hastighet, och marknadsförare kämpar för att hänga med. Det blir allt svårare att korrekt hantera flera kampanjer, kanaler, kundprofiler, data och ROI, säger Zohos operativa chef Mani Vembu i ett pressmeddelande.
”Komplexiteten av data och personalisering i stor skala ökar bara pressen på marknadsförare och CMOs att leverera effektiva kampanjer och intäkter,” tillägger Vembu. ”Genom att eliminera redundanser och förvirring som uppstår från flera silade lösningar, maximerar Zoho Marketing Plus produktivitet och lagarbete, vilket gör att marknadsförare kan förbli kvicka och samarbeta mitt i förändrade kundbehov. När marknadsförare inte fastnar i verksamheten kan de leverera kreativa kampanjer som främjar meningsfulla relationer mellan varumärket och kunderna.”
Vad är Zoho Marketing Plus?
Zoho Marketing Plus är en enhetlig plattform som ger marknadsföringsteam möjlighet att bygga kontinuerliga och konsekventa kundupplevelser och leverera mer personliga kundresor.
Marknadsföringsplattformar är verktyg som länkar samman marknadsförare med sina konsumenter samtidigt som de bygger upp medvetenhet, engagemang och gemenskap. Marknadsföring handlar trots allt om mer än att presentera ett enda budskap på en enda kanal. Men integrerade och enhetliga marknadsföringsplattformar vänder sig ofta inte till småföretag. Med Zohos Marketing Plus-plattform kan småföretag driva engagemang vid varje kundkontaktpunkt samtidigt som de självsäkert hanterar sina unika marknadsföringsprocesser.
Med Zoho Marketing Plus kan företag av alla storlekar:
- Håll lag i linje genom att ge rätt tillgång till rätt marknadsförare, vilket möjliggör sömlöst samarbete.
- Optimera flerkanalsmarknadsföring med stöd för e-post, SMS, webbseminarier, evenemang, undersökningar, sociala medier och presentationer.
- Hantera kampanjer mer effektivt genom att skapa aktiviteter, tilldela uppgiftsägande, spåra framsteg och samarbeta i realtid.
- Lagra och dela marknadsföringsmaterial med centraliserad filhantering. Marknadsföringsmaterial som presentationer, dokument, prisblad, whitepaper och PDF-filer kan lagras på ett ställe.
- Mät marknadsföringsframgång med kraftfulla insikter. Genom att kombinera data från olika marknadsföringsoperationer kan team med en blick se vilka kanaler, kampanjer och meddelanden som har bäst effekt.
- Automatisera marknadsföringsoperationer genom att bygga kunders marknadsföringsresor i flera kanaler som engagerar varje lead och kund.
- Få tillgång till allt på ett ställe. Istället för att växla mellan produkter, flikar, konton och användarupplevelse kan Marketing Plus-användare komma åt alla sina marknadsföringsinsatser på en enda skärm.
Zoho Marketing Plus erbjuder lösningar
Zohos nya Marketing Plus-plattform har utformats för att hjälpa småföretag att få ut det mesta av sina marknadsföringsinsatser genom att övervinna fyra primära utmaningar:
1. Små företag kämpar för att göra bättre ifrån sig.
Kvalitet eller kvantitet? Det är ett beslut som alltför många småföretag måste fatta. Hur skalar du dina marknadsföringsinsatser samtidigt som du behåller samma standarder för excellens? Zoho Marketing Plus-plattformen gör det möjligt att hitta en medelväg genom att spåra varje projekt från början till slut, hantera varje aktivitet på varje kanal på en enda plats och samarbeta för att skapa och hantera tillgångar på samma plattform.
2. Små marknadsföringsteam kan kämpa för att anpassa kundernas engagemang.
Personligt engagemang är ett mål för nästan alla marknadsföringsteam, men det är inte ett som är lätt att uppnå. Hur levererar du värdefullt innehåll till kunderna systematiskt utifrån en stark förståelse för vad de behöver? Tre komponenter är nödvändiga: värdefullt innehåll, djupt sammanhang och ett system för att leverera innehållet. Zoho Marketing Plus-plattformen erbjuder möjligheten att segmentera kundbasen enligt en mängd olika kriterier. Sedan kan marknadsförare analysera varje segment oberoende och bestämma den bästa handlingsplanen.
3. Små företag har vanligtvis mindre tillgång till dataanalys och kraftfulla insikter.
Data är leran som gör att marknadsförare kan uppfylla monumentala upplevelser, men de flesta marknadsförare för småföretag har inte tillgång till den data de behöver. Om de gör det kan de behöva söka efter det manuellt eller ta emot det när det är för sent för att vara användbart. Zoho Marketing Plus använder verktyg som värmekartor, poängkartor och sessionsinspelningar för att visa marknadsförare hur användare engagerar sig i deras innehåll. Att kombinera kvantitativ data med kvalitativ information om användarbeteende hjälper marknadsförare att förbättra sitt innehåll och skapa rätt sorts engagemang med sin målgrupp.
4. Små företag har svårare att möjliggöra enastående kundupplevelser.
När ett litet företag når en viss nivå av tillväxtmomentum blir sämre kundupplevelser mer uppenbara. Tyvärr har de flesta små organisationer ett begränsat antal sälj- och serviceanställda. Tack vare Zohos Marketing Plus-plattform går möjligheten att hantera dessa kundnära funktioner samtidigt som de övervakar dem en lång väg mot att förbättra den övergripande kundupplevelsen.
Zoho kundframgångsberättelser
Kunder som har förhandsgranskat programvaran har noterat det.
”Vår tidigare marknadsföringslösning krävde tidskrävande och kostsam anpassning och ingenjörsstöd bara för att ge upplevelser för våra kunder som inte skulle skalas eller producera meningsfulla insikter”, säger Sundeep MV, Chief Marketing Officer för Techademy, i ett pressmeddelande. ”Vi anammade Zoho Marketing Plus, integrerat Zoho CRM, och nu har vi en fullstack, enhetlig försäljnings- och marknadsföringslösning där alla relevanta intressenter i organisationen är beväpnade med data och verktyg för att öka engagemanget och driva kundupplevelsen. Våra evangelisations-, marknadsförings-, pre-sales och säljteam samarbetar inom en enda instrumentpanel på plattformen, som innehåller allt innehåll och data som vi använder för att få handlingskraftiga insikter och växa verksamheten.”
Austin-baserade Iron Roots VD Saru Saadeh har använt komponenter i Marketing Plus under en tid. Han tycker om att få tillgång till alla verktyg på en enhetlig plattform.
”Vad jag verkligen tycker om med Marketing Plus är att det på ett sätt sammanför allt”, förklarar Saadeh. ”Så, innan lanseringen av marknadsföring plus skulle vi fortfarande använda många av verktygen i sviten men också sådana för att komplettera. Den största skillnaden för oss är att det har gjort det möjligt för oss att ta med planeringskomponenten i utbyggnaden av olika marknadsföringsstrategier.”
Saadeh beskrev vidare sitt företags erfarenhet av Marketing Plus.
”Det som är trevligt är att det ger dig en typ av en omnikanalvy, så att du kan bygga det vi är specialiserade på, vilket är en sorts strategi för gränsöverskridande beröringspunkter som spänner över flera format och stilar”, säger han. ”Och jag tror att det som inte talas tillräckligt om är hur kraftfulla var och en av Zoho-applikationerna är som fristående verktyg. Att få ihop allt i ett ansikte har varit skönt. Det tillåter en trevlig återkopplingsslinga av planering, distribution, spårning och låter den data för att underblåsa ytterligare idéer och marknadsföringstaktik. Och så jag tror att det verkligen är fyllt med applikationer som är kraftfulla fristående och verkligen tillåter oss att utnyttja kraften hos var och en på ett enhetligt sätt med Marketing Plus.”
Saadeh noterade till och med Zoho Marketing Plus överkomliga pris, som han säger hjälper till att jämna ut spelplanen mellan små företag och stora företag. Med $25 för den första användaren och bara $10 för varje ytterligare användare, är plattformen en av de mest prisvärda på marknaden.
[ad_2]
Source link