[ad_1]
Kommer livestream-handel någonsin att bli en sak på västerländska marknader?
Det kanske inte spelar någon roll, för medan västerländsk publik bara har visat måttligt intresse för köp i appar, har asiatiska konsumenter varit mycket angelägna om att ta till sig dessa nya shoppingalternativ, med konsumenter i Kina, Indonesien, Malaysia och Singapore. tar upp sociala shoppingalternativ till ökande priser.
Och nu vill YouTube utnyttja detta växande möjlighetsområde, med lanseringen av en ny officiell shoppingkanal i Sydkoreasom kommer att fokusera på livehandel specifikt.
Som rapporterats av Yonhap Nyheter:
”Den nya kanalen, som kommer att öppna den 30 juni, kommer att tillhandahålla en livehandelsplattform till företag och planerar att livestreama shoppinginnehåll med cirka 30 varumärken vid lanseringen, enligt folket. Det här är första gången YouTube öppnar en officiell shoppingkanal i något land i världen.”
För att vara tydlig erbjuder YouTube redan en rad in-stream-shoppingalternativ för varumärken, och det har, vid olika tidpunkter, kört olika in-stream shoppingkampanjer, som har inkluderat dedikerade shopping liveströmmar. Men det här är första gången som YouTube lanserar en dedikerad livestream-shoppingkanal, som kontinuerligt kommer att köra live-shoppinginnehåll i appen.
Vilket är ytterligare ett steg mot in-stream-handel, och att anpassa sig till möjligheterna på asiatiska marknader, som YouTube kanske också kan bygga vidare på med en bredare västerländsk shoppingpush.
En YouTube-talesman bekräftade projektet och förklarade att:
”YouTube är engagerade i att bygga en engagerande, informativ och underhållande shoppingupplevelse för alla användare, inklusive i Korea. För att göra detta kan vi experimentera med en mängd olika YouTube Shopping-funktioner då och då medan vi fortsätter att arbeta hårt för att optimera och leverera den bästa upplevelsen för våra användare.”
Ganska icke-bindande, men i grunden har YouTube bekräftat att de lanserar en ny shoppingpush för användare i Korea, vilket kan lägga grunden för nästa handelssatsning.
Den största möjligheten här är att asiatiska marknader leder vägen på denna front, och genom att anpassa sig till dessa trender och utnyttja asiatiska användarbeteenden kommer YouTube att kunna bygga vidare på sina shoppingupplevelser, med sikte på expansion till andra marknader.
För logiskt sett kommer handeln i appar så småningom också att slå igenom i andra regioner, och genom att fokusera sina resurser på viktiga tillväxtmöjligheter nu kommer YouTube att kunna förbättra sina erbjudanden och möta alla konsumenter, på alla marknader, med förbättrade shoppingupplevelser över tid.
Det är ytterligare ett steg mot att bygga in mer användbarhet i sociala appar och att knäcka koden vid in-stream-försäljning. Det är inte ett kritiskt övervägande för västerländska varumärken än, men så småningom kommer detta att bli en större affär, varför det är värt att notera denna utveckling och hur de tas emot.
[ad_2]
Source link