[ad_1]
Så X-eran är nu igång, med Twitter byter namn till Xoch olika Twitter-element som nu sakta byter från den välkända fågelikonen till den nya X-monikern, som skapades av ett fan, och som Elon Musk säger är en tillfällig varumärkesåtgärd.
Den nya ikonen dyker nu upp på olika ställen i appen. På skrivbordet, till exempel, är Twitter-fågelikonen uppe till vänster nu det nya X.
Registreringsskärmen har nu också varit ändrat till X-logotypenmen fortfarande med Twitter-färger.
De kommer att förändras också, med Musk som vill göra svart till fokusschemamen det verkar som att det kan ta ett tag innan alla tweet- och fågelreferenser tas bort från appen.
Vilket väcker frågan: Varför rusa vidare med ett halvdant ommärke på en söndag, när det uppenbarligen inte är redo för en full lansering?
Vissa har noterat att det bara är så som Elon Musk arbetar, driver sina lag mot svåruppfyllda mål, för att få saker att hända snabbare, även om slutresultatet inte är perfekt. Vilket förmodligen är mer ett bekymmer när man har att göra med raketer och självkörande bilar, men i Twitters fall har det lett till att fler halvfärdiga idéer och koncept rullar ut, som i allmänhet fungerar tillräckligt bra, i de flesta fall, men inte är särskilt polerade, eller fullt fungerande.
Motsatsen till det skulle vara att tidigare Twitter-ledning spelade saker för säkert, vilket såg att uppdateringar hölls tillbaka i månader, till och med år, när de testade och övervägde varje aspekt. Twitter, eller X, skickar förvisso nu saker snabbare, men det skickar faktiskt inte några nya idéer, som sådana, med alla koncept och uppdateringar som Elon har övervakat i appen hittills är tidigare experimentella Twitter-koncept, som Dorsey och Co. hade valt att inte lansera i sitt nuvarande tillstånd.
Elon har inte haft några sådana betänkligheter, och har drivit ut en rad uppdateringar, inklusive skaparprenumerationer, långa artiklar, sökordsinriktning för annonser, och olika andra justeringar, som alla var under övervägande innan han kom. De flesta av de faktiska nya elementen, som jobbannonser och videosamtallanseras just nu, så egentligen har vi bara precis börjat se de riktiga X-innovationerna, vilket kan göra detta till ett bra tillfälle att uppdatera namnet.
Men återigen, liksom det nya varumärket, känns de flesta av dessa nya element förhastade, och kanske är det precis så det är när man arbetar under Elon, och dessa typer av långsamt utvecklande uppdateringar är vad du kan förvänta dig.
Tesla levererar verkligen en hel del mjukvaruuppdateringar, och uppdaterar gradvis element som de kan. Kanske är det dags att officiellt korsa Twitter för att markera den förändringen.
En annan teori är att detta är ett steg för att separera tidigare Twitter från dess nya process, vilket i juridiska termer kan ha konsekvenser för utbetalningar, företagsanmälningar, etc. De juridiska tekniska detaljerna är komplexa, men det kan vara så att genom att byta Twitter till en ny enhet, kan Elon och Co. sedan juridiskt separera företagets två epoker, vilket kan vara till hjälp i vissa sammanhang.
Kanske, genom att bli X och göra Twitter obefintlig, hjälper det till att tvinga fram en omförhandling av vissa kontrakt, och kanske kan det vara den faktiska motivationen för det snabba omarbetandet av varumärket, relaterat till någon pågående tidslinje på en juridisk front.
Vi vet inte, förstås. Allt vi vet är att Elon beslutade under helgen att det var dags att göra hans långvariga X-vision till en sak, och det verkar som att vi gradvis kommer att se fågellogotypen försvinna, eftersom det nya X-varumärket blir standard i alla aspekter.
Det kommer att ta tid, men i grund och botten finns Twitter inte längre, och snart kommer din appikon att bli ett X, du går till X.com för att logga in (vilket du redan kan göra) och allt kommer att övergå till en mycket Elon-centrerad era för appen som tidigare kallades Twitter.
Det finns till synes ingen definitiv tidslinje, men förvänta dig att se förändringen ske under de kommande veckorna.
[ad_2]
Source link