[ad_1]
Meta’s lägga till några fler annonsverktyg till WhatsAppför att hjälpa företag att dra nytta av den ökande användningen av meddelanden, och WhatsApp i synnerhet, på fler marknader.
Först och främst lägger Meta till ett nytt alternativ som gör det möjligt för företag på WhatsApp att lansera betalda kampanjer på Facebook och Instagram, utan att behöva ett Facebook-konto.
Som du kan se i den här exempelsekvensen kommer denna nya kampanjtyp att innehålla en WhatsApp CTA, som kommer att driva potentiella kunder tillbaka till din meddelandekanal.
Det kan vara ett bra sätt att öka varumärkesexponeringen och öppna upp en mer direkt kommunikationslinje via meddelandeplattformen, vilket också är mer sannolikt att ge dig tillgång till push-meddelanden för eventuella framtida meddelanden.
Företag måste respektera användningen av meddelanden i detta avseende och undvika att spamma potentiella kunder (obs: Meta har en gräns för hur många meddelanden varumärken kan skicka av denna anledning). Men det kan vara ett bra sätt att etablera direktkontakt och hålla kunderna uppdaterade om relevanta produktuppdateringar.
Längs denna linje lägger Meta också till några nya marknadsförda meddelandealternativ för att få kontakt med personer som tidigare har registrerat intresse för ditt företag.
Enligt WhatsApp:
”Med start snart kommer vi att börja testa en ny funktion i WhatsApp Business-appen där små företag kommer att ha möjlighet att skicka personliga meddelanden till sina kunder – som påminnelser om möten, födelsedagshälsningar eller till och med uppdateringar om en semesterrea – på ett snabbare och mer effektivt sätt sätt. Istället för att manuellt behöva skicka samma meddelande till flera kunder, kommer den här nya funktionen att ge företag möjligheten att skicka personliga meddelanden med kundens namn och anpassningsbara uppmaningsknappar till specifika kundlistor, till exempel de med en utvald etikett (som t.ex. ”VIP-kunder” eller ”nya kunder”), schemalägg dag och tid då meddelandena skickas och se sedan vad som fungerar. Vi kommer att erbjuda denna avancerade, valfria typ av meddelande mot en avgift i WhatsApp Business-appen. Vi kommer att ha mer information att dela med oss av i framtiden.”
Det kommer att lägga till ytterligare ett sätt att engagera kunder på nytt, och ju mer relevanta du kan göra dessa uppdateringar, baserat på deras tidigare interaktionshistorik, desto bättre.
WhatsApps fokus på integritet har gjort att det blivit ett mer betydelsefullt anslutningsverktyg för många fler användare, medan bredare förskjutning mot meddelanden, i motsats till flödesinlägg, har också bidragit till att öka beroendet av appen. Och medan WhatsApp alltid har varit stort i regioner som Brasilien och Indien, ser det nu också en betydande tillväxt i Nordamerika, vilket Meta säger nu är plattformens den snabbast växande regionen.
Direktanslutning kan vara ett kraftfullt verktyg för att engagera potentiella kunder, och eftersom användare vill flytta mer av sina interaktioner till mer privata utrymmen, är det värt att överväga var WhatsApp kan passa in i din uppsökande planering.
[ad_2]
Source link