[ad_1]
Innan ett litet företag kan betjäna massor av betalande kunder behöver de leads. Men att samla in dessa potentiella kunder kan vara tidskrävande. Så det hjälper att lägga ut eller använda ett automatiserat system.
Lyckligtvis är detta precis vad Wealth Lead Generation erbjuder. Verksamheten betjänar specifikt finansproffs. Och dessa företag kan ta del av leads från enkla engångskampanjer. Läs historien nedan i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder reklam- och leadgenereringstjänster för företag.
Grundaren Maria Popova berättade för Small Business Trends, ”Vi designade ett leadgenereringssystem som hjälper finansproffs att locka nya kunder på autopilot.”
Affärsnisch
Levererar pålitliga, automatiserade resultat.
Popova säger: ”Systemet garanterar företagsägare förutsägbara resultat som ett genomsnitt på 250 % ROI från reklamkampanjer som gjorts för dig på Facebook, Instagram, Google och LinkedIn.”
Hur verksamheten startade
Av misstag.
Popova avslutade en utbytestermin i Österrike under college och hade problem med att få jobb där. Så hon utforskade möjligheter på distans på nätet istället. Detta ledde till hennes första författarspelning. Och hon tillförde extra service för kunderna med tiden. Så småningom fick hon en fullservicebyrå. Nu har hon ett team på fem personer och erbjuder en rad tjänster för finansexperter.
Största vinsten
Att hjälpa kunder att få enorma resultat.
Specifikt hjälpte teamet en FinTech-startup att höja sju siffror på mindre än tre månader. För att nå detta mål fokuserade de på tillväxt i sociala medier, PR och influencer marketing.
Största risken
Att hoppa in i affärer med lite erfarenhet.
Popova tillägger, ”Vi hoppade alla in i det innan vi var redo. Men att ha varandras ryggar i de mest utmanande tiderna hjälpte oss oerhört.”
Lärdom
Fokusera på de viktiga uppgifterna.
Popova säger att teamet skulle fokusera mer på delegering och system från början. Detta skulle frigöra mer tid för att bygga faktiska relationer med kunder och partners.
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Att bekämpa fattigdom.
Popova förklarar, ”Vi stödjer organisationer som hjälper till att utrota fattigdom och analfabetism genom att donera en procentandel av vår vinst årligen. En extra $100 000 skulle hjälpa till att göra denna förändring snabbare.”
Vad verksamheten är känd för
En no-BS inställning till marknadsföring och reklam.
Popova tillägger, ”Vi gör vårt yttersta för att maximera värdet av varje cent som våra kunder (av vilka många är finansproffs och investerare) allokerar till sin affärstillväxt. En av våra signaturer är intäktsgenerering av sociala mediekanaler. Enkelt sagt hjälper vi våra kunder att börja generera intäkter genom sociala medier så snabbt som mänskligt möjligt.”
* * * * *
Bild: Wealth Lead Generation, Maria Popova
[ad_2]
Source link