[ad_1]
Visa tillkännagav nyligen lanseringen av Visa Ready Creator Commerce-programmet, ett globalt initiativ för att hjälpa skaparcentrerade plattformar att bygga in finansiella verktyg.
Visa vill att kreatörer ska få betalt snabbare
Företaget tror att innehållsskapare online driver en revolution inom digital handel och kultur genom att producera innehåll som underhåller, engagerar och utbildar. De vill tjäna denna växande kategori av småföretag genom att ge dem snabbare och enklare sätt att ta emot betalningar från sina tittare och prenumeranter.
Mer flexibla utbetalningar för kreatörer
De skaparcentrerade plattformarna som Visa nämner inkluderar företag inom social handel och videospel, såväl som många andra små affärsmodeller. Visa Ready Creator Commerce-programmet kommer att hjälpa dem att bädda in finansiella verktyg för att ge snabbare och mer flexibla utbetalningar genom Visa Direct, främst när det gäller dricks och donationer.
Det här är fantastiska nyheter för kreatörer och småföretag som inkluderar sådana utbetalningar bland sina intäktsströmmar, med ett enklare betalningsalternativ som uppmuntrar fler tittare att dricka och donera.
Omforma småföretagens ekosystem
Senior Vice President och Global Head of Innovation and Digital Partnerships på Visa, Vanessa Colella, sa: ”Skapare omformar och expanderar småföretagens ekosystem. Vi vill utnyttja omfattningen och räckvidden av vårt nätverk för att hjälpa denna gemenskap att blomstra. Med Visa Ready Creator Commerce-programmet bygger vi ett sammankopplande lager – för att sammanföra plattformar och teknik som möjliggör moderna finansiella verktyg för skaparens ekonomi.”
På Visa-webbplatsen förklarade företaget också varför det nya programmet är så viktigt, och sa: ”Skaparekonomin är en av de snabbast växande kategorierna av småföretag, med mer än 50 miljoner artister, musiker och kreatörer som publicerar innehåll som en fullständig eller deltidsinkomstkälla. Social handel, som inkluderar skapardrivet arbete, förväntas nå 1,2 biljoner dollar år 2025.
”För många småföretag är kassaflödet en ihållande utmaning. Kreatörer måste flytta kapital snabbt för att bygga fart och få anhängare. Faktum är att 69 % av kreatörerna tillfrågade av Visa säger att väntan på utbetalningar bromsar deras fart och 88 % skulle engagera sig mer med en plattform som erbjuder omedelbara utbetalningar. Omedelbar tillgång till intäkter kan hjälpa kreatörer att dra nytta av virala ögonblick, vilket öppnar ytterligare möjligheter för reklam och varumärke och partnerskap. Genom Visa Ready Creator Commerce-programmet kan skaparplattformar anslutas till Visa Direct, vilket gör det möjligt för kreatörer att komma åt sina pengar i nästan realtid.
”Möjligheten att ta emot gåvor, tips och donationer från fans och följare är ett annat viktigt verktyg för kreatörer för att tjäna pengar på sitt arbete och växa sin verksamhet. Genom Visa Ready-programmet kan kvalificerade plattformar möjliggöra dricks och prenumerationer och låsa upp nya inkomstströmmar för kreatörer globalt.”
Vad är Visa Ready?
Visa Ready är ett mångårigt partnerprogram med mer än 11 produktvertikaler, mer än 500 partners och 160 lösningar. Programmet hjälper företag att bygga och lansera betalningslösningar, så länge de uppfyller Visas globala säkerhets- och funktionsstandarder.
I slutändan är Visa Ready en plattform för betalningsinnovatörer för att marknadsföra sina lösningar på marknaden och där kunder kan söka efter lösningar som tillgodoser deras betalningsbehov.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link