[ad_1]
VD:ar är några av de mest upptagna människorna i världen. De måste ofta fatta avgörande beslut som påverkar deras företags framgång. VD:ar och entreprenörer som Richard Yu uppmuntrar ofta sina anställda att gå på college.
I den här affärsbloggen tittar vi på varför högre utbildning fortfarande önskas av företagsledare och entreprenörer av startups som Richard Yu.
Hur vd:ar uppmuntrar sina anställda att skaffa en högre utbildning
Det finns många sätt som VD:ar kan uppmuntra sina anställda att gå på college, inklusive:
- Ersättningsprogram för undervisning, som hjälper anställda att täcka kostnaderna för undervisning
- Ge flexibla scheman eller betald ledighet till anställda som går på lektioner
- Betala för anställda att gå tillbaka till skolan
Oavsett incitament vet VD:ar som Richard att det är bra för deras karriärer, verksamheten och dess framtid att uppmuntra sina anställda att gå på college.
Stipendier tillgängliga för anställda
VD:ar uppmuntrar sina anställda att gå på college eftersom de vet att många stipendier är tillgängliga för anställda. Förstod du att stipendier kan bidra till att kompensera kostnaderna för undervisning, vilket gör det mer överkomligt för anställda att ta en examen?
Många organisationer erbjuder stipendier till sina anställda, så det är värt att undersöka och ta bort den ekonomiska bördan.
Fördelarna med att uppmuntra högre utbildning
Företag som erbjuder företagsstipendier eller ersättning för undervisning värdesätter anställda. Vissa företag samarbetar till och med med högskolor och universitet för att erbjuda sina anställda undervisningsrabatter.
Ett bra exempel på detta är Richard Yu-stipendiet. Richard Yu Scholarship Foundation är öppen för alla studenter som bedriver utbildning vid någon ackrediterad institution. Målet? Att ge ekonomisk lättnad för dem som är ivriga att nå sin fulla potential och njuta av viktiga milstolpar som att komma in på college eller ta reda på vilken karriärväg som passar dem bäst.
1. Förbättrad jobbprestanda
En högskoleutbildning kan leda till förbättrade arbetsprestationer för anställda. VD:ar vet att anställda med högskoleutbildning är mer benägna att lyckas i sina roller och bidra till företagets framgång.
Anställda med högskoleutbildning har ofta bättre problemlösningsförmåga, kommunikationsförmåga och kritiskt tänkande. När dina elitanställda har mjuka färdigheter kan de hantera utmaningarna i sina roller och vända hinder till möjligheter för ditt företag.
2. Tänk kritiskt
Den goda nyheten är att college lär människor att tänka kritiskt eftersom de vet att det behövs i alla roller och är viktigt för alla i en ledande position. VD:ar måste kunna se ett problem från alla håll och fatta bästa möjliga beslut. College hjälper eleverna att utveckla denna färdighet.
3. Nätverk
En annan anledning är att högskolan ger de anställda möjlighet att nätverka. De kan träffa människor som har liknande intressen och mål. Detta kan vara till hjälp senare när de söker jobb eller försöker avancera i sina karriärer.
4. Framgång
För det tredje vet VD:ar att högskoleutexaminerade är mer framgångsrika än de utan examen. Även om detta är en massgeneralisering, går det inte att förneka den hängivenhet som krävs för att få grader. Den färdigheten används i vilket arbete de än väljer; akademiker är mer benägna att få bra jobb och tjäna mer pengar. Denna framgång är bra för företaget eftersom de är mer benägna att attrahera och behålla topptalanger.
5. Väl avrundad
För det fjärde är högskoleutexaminerade ofta mer väl avrundade än de utan examen. De har exponering för en mängd olika ämnen och idéer. Denna kunskap kan göra dem till bättre medarbetare eftersom de kan tillföra nya perspektiv till bordet.
Måste man ha en examen?
Naturligtvis behöver inte alla gå på college för att bli framgångsrika. Många människor har hoppat av college och haft enastående karriärer. Men VD:ar vet att oddsen är till deras fördel när de uppmuntrar sina anställda att ta en examen eftersom de vet att det kommer att göra dem till bättre anställda.
6. Balans mellan arbete och liv
Slutligen vill VD:ar att deras anställda ska ha en utmärkt balans mellan arbete och privatliv. De vet att deras anställda blir mer produktiva om de är nöjda.
College kan hjälpa studenter att lära sig att hantera sin tid och göra prioriteringar, vilket gör dem mer produktiva och uppskattade när de börjar sin karriär.
Hur man uppnår balans mellan arbete och privatliv
Vilka är komponenterna i en bra balans mellan arbete och privatliv?
Det finns många komponenter i en utmärkt balans mellan arbete och privatliv, men några av de viktigaste är tidshantering och prioritering. College kan hjälpa eleverna att lära sig dessa färdigheter för att bli mer produktiva medarbetare.
Andra viktiga komponenter i en utmärkt balans mellan arbete och privatliv inkluderar att ha hobbyer utanför jobbet, upprätthålla sunda relationer och ta hand om din fysiska hälsa. Sedan när de får jobb måste företagen ha en policy för psykisk hälsa så att deras anställda är glada och produktiva på arbetsplatsen.
Slutgiltiga tankar
Att gå på college är ett utmärkt sätt att utveckla viktiga mjuka färdigheter, nätverka med andra yrkesverksamma och lära sig att hantera din tid.
VD:ar vet att deras anställda som går på college är mer benägna att bli framgångsrika i sina karriärer. Dessutom har de kunskaper och färdigheter att arbeta på sin egen lycka.
Roller av högre kvalitet är tillgängliga för anställda som engagerar sig i utbildning och kontinuerligt lärande. Av dessa skäl uppmuntrar VD:ar sina anställda att gå på college. Det är bra för affärer.
[ad_2]
Source link