[ad_1]
Som entreprenör kan jag vara en utmaningsjunkie. Nyligen har jag fastnat för att cykla över stater på en eller två dagar (Wisconsin är uppe för 2022). Även om jag är frekvent dagvandrare, har jag aldrig övervägt att bestiga Mount Everest på grund av höjden och kylan, men jag har alltid varit fascinerad av vad folk lär sig när de gör det.
På The Small Business Radio Show denna vecka hade jag det exakta samtalet med Vivian James Rigney som är VD och koncernchef för Inside Us LLC, ett konsultföretag för executive coaching. Som executive coach är han känd för att bygga starka relationer med människor och ställa svåra och skarpa frågor, med en kuslig förmåga att hjälpa dem att avslöja och bli sin bästa version av sig själva. Hans nya bok heter ”Naken vid knivseggen vad Everest lärde mig om ledarskap och sårbarhetens kraft.”
Vivian, som tidigare hade klättrat på de andra sex högsta bergen i världen, insåg att han inte var så stark som han trodde; ”Medan jag klättrade på Everest i två månader sa varenda cell i min kropp att jag inte borde vara här på grund av allt trauma som ständigt omger dig.”
Han hade mycket tid att tänka då han tillbringade 12 timmar om dagen ensam i sitt tält. Vivan hade det där ”aha-ögonblicket”; ”Hur kommer folk att minnas mig om jag dör på den här resan? Kommer de att minnas mig som en prest, eller ännu bättre, hur jag fick dem att känna? Jag trodde att de mest skulle se mig som en presterande och det gjorde mig besviken.” Vid det här laget sa Vivian att han ångrade mycket och kände sig hjälplös att ändra detta om han inte kunde slutföra resan
Han började också tänka ”Varför var jag här? Varför måste jag alltid bevisa hur smart, engagerad och vilken bra son jag är?” Hans svar var en besvikelse ”Jag vet inte varför jag är här”; men från den tidpunkten åtog sig Vivian att fortsätta fråga ”Varför jag gör det här”?
Vivan lärde sig också ”följsamhet” när han klättrade på Everest. Han säger att ”människor som följer dig vill veta varför de gör saker. Om du kan få dem att köpa in dig kan du få exponentiella resultat. Du behöver veta vad som driver dem och vad som gör dem rädda? Om du lär dig dessa färdigheter kan du bygga upp följare. Se till att du ser människor som de är, inte bara vad de gör. Om du kan göra detta kommer de att känna att du är autentisk och sårbar.”
Lyssna på hela resan på The Small Business Radio Show.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: vivianjamesrigney
[ad_2]
Source link