[ad_1]
Visste du att hälften av världens befolkning nu använder smartphones? Dessutom lägger vi alla mer tid på dem.
En nyligen genomförd studie av iPhone-användare fann att de flesta inte var medvetna om sin dagliga smartphoneanvändning och att den ökade. Det är inte bara iPhone-användare heller; 46 % av användarna spenderar fem till sju timmar per dag på sina telefoner.
Att som marknadsförare uppmärksamma kundernas mobila resor är en annan kanal för att nå nya målgrupper. Om ditt företag ännu inte har utnyttjat kundernas användning av smartphones för att växa ditt företag – det är dags att börja nu!
Låt oss titta på vilka tillgångar och tjänster som behövs för att få mer marknadsföringsräckvidd via kundmobiler.
Skapa en mobilanpassad webbplats
Du har en webbplats – men är den mobil-först? Du kan hjälpa besökare och kunder att konvertera med en mobilanpassad webbplats.
Dina analyser kommer att avslöja en lägre avvisningsfrekvens och längre sessionstider när din webbplats är designad och optimerad för användare på alla vanliga mobila enheter. Mer tid som spenderas online ökar konverteringen – dvs försäljningen.
Visste du att sextiosju procent av mobilanvändarna rapporterar att de är mer benägna att göra ett köp när de surfar på en mobilanpassad webbplats?
Gör det möjligt genom att prioritera enkel navigering så att de enkelt kan se dina produkter och hitta det de letar efter. Användare gillar inte heller att bli förvirrade när de besöker en webbplats. Se därför till att bygga din med en responsiv design.
Gör ditt innehåll mobilanpassat
Det räcker dock inte att ha en mobil-först responsiv design för din webbplats. Google älskar kvalitetsinnehåll, så din webbplats måste också skapa relevant, unikt innehåll. Se till att allt innehåll laddas snabbt och läser bra på mobila enheter för dina mobilanvändare.
Du kanske inte vet att människor läser olika på stationära datorer och deras telefoner. Enligt en studie saktar de ner när de läser komplexa texter på mobilen. Detta kan koppla bort dina besökare och få dem att lämna din webbplats tidigare.
Skapa en övertygande rubrik och lättsmält innehåll om du vill fånga deras uppmärksamhet och behålla dem längre på din webbplats. Förenkla kärnan i ditt budskap så mycket som möjligt.
Här är några tips för att göra ditt innehåll mobilanpassat:
- Använd korta stycken, helst inte fler än fem rader
- Använd punktpunkter och underrubriker
- Använd blankt utrymme för att markera viktiga punkter och motivera läsning
- Lägg till visuellt tilltal till ditt innehåll
Ett annat tips är att se till att dina teckensnitt visas bra på mobilen och har tillräckligt med radavstånd.
Skicka personliga textmeddelanden
Smartphones är alltid närvarande, och som sådan finns det nu något som heter NOMOPHOBIA. Detta är ångest från att vara separerad från mobilen eller bristande uppkoppling.
En smartphone är verkligen en förlängning av sin användare. Det går överallt, så det är troligt att textmeddelanden läses inom de första tre sekunderna. SMS-marknadsföring är således fortfarande en av de mest kraftfulla kanalerna för marknadsföring.
Ditt företag kan också använda det och skicka personliga meddelanden – men du får en högre konverteringsfrekvens när du utformar dina meddelanden efter användarnas behov.
Alla marknadsföringskampanjer lider av låga klick. Kampanjer, kampanjer och ofta informationsmeddelanden blir olästa. För att få betydligt högre engagemang kan du anpassa dina texter genom att göra följande:
Hälsning
Använd en hälsning som Hej, Hej, Kära, och sedan kundens förnamn. Om du undrar hur man får förnamnet. När dina webbplatsbesökare registrerar sig för ditt nyhetsbrev eller blogginlägg, be om det. Genomför en undersökning, frågesport eller ett spel och ge åtkomst till användare som har delat sina e-postadresser och förnamn.
Leveranstid
Skicka meddelanden under arbetstid för att respektera din kunds integritet.
Innehållsstil
Gör ditt budskap relevant och konversationsrikt och erbjuder värde.
Uppmaning till handling
Inkludera länkar som leder kunden till din webbplats och specifika sidor som konverterar. Erbjud gratiserbjudanden och rabatter för att få bättre svar.
Erbjud kundtjänst omnikanal
Varje kund vill ha en sömlös och integrerad upplevelse över kontaktpunkter. De vill komma i kontakt med ditt företag när och var de vill. Om de använder smartphones måste din kundsupport kunna hjälpa dem på samma kanal. Detsamma gäller när de använder en annan plattform.
Kom ihåg att människor alltid föredrar snabba lösningar. De vill ha bekvämlighet och konsekvens i varje kontaktpunkt.
Att erbjuda omnikanal kundservice kan hjälpa dig att uppnå det. Du kan underlätta snabbare svarstider genom att möta kundernas föredragna kanaler. Om de till exempel vill interagera med sina smartphones, skapa mobilvänlig kundtjänst.
Investera i en mobilapp
Att skaffa en dedikerad mobilapp för ditt företag är ett utmärkt sätt att bygga realtidsförbindelser med befintliga och framtida kunder.
Förutom att marknadsföra ditt varumärke med nytt innehåll och övertygande funktioner, kan du också lära dig mer om dina konsumenter baserat på appen.
Detta kan hjälpa dig att ständigt förbättra dina produkter och tjänster. Eftersom mobilappar också är lättillgängliga för kunder är det bekvämare för dem att köpa och interagera med ditt varumärke.
Dina användare kan kontrollera dina platser, butikstider, tillgängliga produkter och all information du vill att de ska veta. Det kommer att fungera som en direkt pipeline till din målmarknad.
Att investera i en mobilapp kommer säkerligen att förbättra din kunds upplevelse och ge ditt företag en konkurrensfördel. Innan du bestämmer dig för denna satsning bör du dock se till att du har en utvecklingsstrategi och budget för att utveckla och underhålla appen.
Slutgiltiga tankar
Mobilteknik som smartphones är ett bra sätt att utöka din verksamhet. Det ger bättre möjligheter att hålla kontakten med kunderna och öka din försäljning. Detta kan dock innebära att du uppgraderar din marknadsföringsplan med mobila lösningar. Så se till att du är tillräckligt utrustad för att genomföra denna betydande förändring.
[ad_2]
Source link