[ad_1]
Efter decennier av att leta efter något att göra med hans X.com-domännamnElon Musk har äntligen hittade det. Twitter, ett globalt erkänt varumärke som förde in ordet ”tweet” i det vanliga lexikonet runt om i världen, finns uppenbarligen inte längre.
Twitter är nu X.
Musk hade tidigare pratat om att använda Twitter för att skapa sin ultimata vision för en allt-app känd som X. Men beslutet att ändra varumärket Twitter till X verkar just nu ha kommit samman under helgen, med Musk bokstavligen crowdsourcing bland sina följare för en ny logotypdesign.
Tweeten kan ha tagits bort
”Och snart kommer vi att säga hejdå till twitter-varumärket och, gradvis, alla fåglar,” Musk twittrade innan så småningom välja en ny design.
Den nya logotypen för plattformen som nu är känd som X är helt enkelt ????, ett generiskt Unicode-tecken som står för ett ”matematisk dubbelstreckad stor X.”
Tweeten kan ha tagits bort
Och tidigt på måndagsmorgonen, Musk tappade Twitters ökända blå fågellogotyp i utbyte mot ???? på hela webbplatsen. Företaget bytte också avatarerna för alla sina officiella konton från den blå fågeln till den nya ”X”-logotypen.
En omprofilering av denna storleksordning tar vanligtvis mycket tid och ansträngning – något som Musk uppenbarligen inte hade råd med sitt lag. X, plattformen nu tidigare känd som Twitter, ser ut som en absolut röra just nu, eftersom Musk inte har sagt adjö till alla fåglar ännu.
Även om Musk har fått plattformens logotyper ersatta med ikonen ???? på sin hemsida, bjuder kopian fortfarande in besökare till ”Gå med på Twitter idag.”
Det första besökarna hälsas med: en Twitter/X identitetskris.
Kredit: Mashable skärmdump
Användare som vill logga in möts också av den nya ”X”-logotypen, inbäddad precis ovanför en uppmaning som säger att de ska ”logga in på Twitter”.
X säger logga in på…Twitter?
Kredit: Mashable skärmdump
När användarna väl är inloggade hälsas användarna välkomna med ????-logotypen där den blå fågeln en gång satt uppe på den vänstra menyraden. Men mittemot den logotypen finns ett textfält som säger åt användarna att ”söka Twitter”.
Logga in på X, sök Twitter?
Kredit: Mashable skärmdump
Det hela är väldigt förvirrande för användare av plattformen, eftersom Twitter/X mycket ser ut att vara mitt i en identitetskris.
För att göra saken värre fungerar inte den viktigaste pusselbiten – X.com-domännamnet – fullt ut. Musk meddelade omdirigeringen på söndagen, vilket innebär att X.com ska vidarebefordra användare direkt till Twitter.com. Men som ett sant tecken på en sista-minuten-idé – eftersom detta skulle ha gjorts i god tid före en offentlig utrullning – sprids inte DNS-uppdateringen för många användare eftersom det ibland tar lite tid att träda i kraft fullt ut. Så för närvarande hälsas vissa besökare med en GoDaddy-domännamnsparkeringssida när de går till X.com.
GoDaddy måste vara mycket glad över den kostnadsfria reklam som den fick från Musk under Twitter-ommärkningen.
Kredit: Mashable skärmdump
Vissa aspekter av Musks plattform har helt ignorerats i omprofileringen. Twitter Blue, premiumprenumerationstjänsten på $8 per månad, kallas fortfarande Twitter Blue.
Plattformens användarvillkor och ändringar av integritetspolicyn fortsätter att referera till Twitter och använder fågellogotypen istället för ”X”-designen som ersätter logotypen någon annanstans.
Twitters integritetspolicy och användarvillkor för sidor förblir orörda.
Kredit: Mashable skärmdump
Den största intäktsdrivaren för plattformen, Twitter Business och dess Twitter-annonseringstjänst, förblir alla orörda också. Varumärken som loggar in för att hantera sina annonser på webbplatsen som nu kallas X välkomnas med meddelandet ”TWITTER IS #WHATSHAPPENING.”
Twitter Business existerar fortfarande än så länge.
Kredit: Mashable skärmdump
Men bortsett från den del av plattformen som historiskt står för mer än 90 procent av sina årliga intäkter finns det några intressanta platser där Musk såg till att det nya varumärket gjordes.
Twitter / X:s nya favicon
Kredit: Mashable skärmdump
Medan Twitter-fågelfavikonen fortfarande kunde ses i URL-inmatningen i webbläsare tidigare på måndagsmorgonen, har den sedan bytts ut mot ????.
Tweeten kan ha tagits bort
Företaget började också ta ner Twitter-skylten från huvudkontoret i San Francisco-byggnaden på måndag eftermiddag. Och inne i byggnaden fanns företagets anställda hälsade med den nya ”X”-logotypen som projiceras i cafeterian och döpt om anställdas konferensrum med X-temanamn som ”eXposure” och ”s3Xy.”
[ad_2]
Source link