[ad_1]
Ett annat nyckelelement i Elon Musks Twitter 2.0-vision närmar sig lanseringen, med sin annonsintäktsdelningsprogram för tweetsvar till synes nu inställd för live-distribution.
Som du kan se på den här exempelskärmen, hämtad från appens back-end-kod av forskaren Yaroslav (och delas av T(w)itter Daily News), kommer skapare snart att kunna registrera sig för Twitters nya program för delning av annonsintäkter, som kommer att se intäkter genererade från annonser som visas i deras tweetsvar delas med dem, vilket ger ytterligare en möjlighet att tjäna pengar i appen.
Twitter CTO Elon Musk meddelade det kommande programmet Tidigare den här månadenmed Twitter Blue-prenumeranter som kan registrera sig för en del av alla intäkter som genereras från annonser som visas i deras tweetsvar.
Vilket är användbart, eftersom det kommer att ge människor fler sätt att tjäna pengar på sin Twitter-närvaro, men som vi noterade då, kan det också stimulera till mer upphetsande, splittrande tweets, för att väcka fler svar och därmed fler möjligheter för att annonser ska visas i svarskedjor.
Det har forskning visat höga upphetsande känslorliksom ilska och lycka, är de viktigaste drivkrafterna för kommentarer på webbinlägg, med negativa känslor som driver mer viralitet – vilket innebär att det bästa sättet att maximera mängden kommentarer och svar är att posta saker som gör folk arga nog att svara.
Twitters program är också begränsat när det gäller vem som kan registrera sig (endast blå prenumeranter), och var annonser visas, med endast annonser som visas i svaren från verifierade användare som räknas till denna nya intäktspool som sedan kommer att delas med kreatörer.
Och med bara runt 0,3 % av Twitter-användarna betalar för Twitter Blue, det är ett relativt begränsat område av de som är berättigade till programmet. Men det är ändå bättre än ingenting, och i kombination med prenumerationer ger det en annan potentiell väg för människor att tjäna pengar bara på sina tweets.
Twitter hoppas kunna vinna över fler kreatörer med bättre intäktsdelning och inläggsalternativ, för att maximera sina möjligheter och få mer innehåll att flöda genom appen. Elon Musk har upprepade gånger uttalat sin avsikt att konkurrera med YouTube med Twitters egna alternativ för videopostning, medan Twitter nu också har lagt till långa inlägg (upp till 25 000 tecken) och nya textformateringsalternativ, för att skapa fler sätt för kreatörer att maximera sin närvaro i appen.
Det återstår att se om Twitter kommer att kunna erbjuda jämförbara intäktsmöjligheter, med YouTube och Meta som fortfarande tillhandahåller mer livskraftiga, värdefulla vägar på denna front, samtidigt som det också är oklart hur Twitter-användare kommer att reagera på innehåll i längre form i appen.
Men Elon är angelägen om att bygga in mer funktionalitet, som ett sätt att maximera Twitters användbarhet och förvandla den till enallt app’ som kommer att tjäna ett bredare syfte för användarna och ge mer värde än tidigare Twitter.
Det är ett ambitiöst mål, men det, antar jag, är vad Elon är specialiserad på. Och även om mycket av Twitters tillväxtstrategi på nästa nivå förblir vag, lägger den till mer funktionalitet och alternativ, i snabb takt.
Detta element i sig självt kommer inte att göra någon rik, medan det, som nämnts, också kan leda till negativt engagemang. Men det är ytterligare ett steg i Twitter 2.0-processen, då Musk arbetar för att återuppbygga värdet av appen.
[ad_2]
Source link