[ad_1]
Efter att ha testat det under den senaste månadenTwitter har nu rullat ut en ny tweet höjdpunkter fliken för Twitter Blue-prenumeranter i appen, som gör det möjligt för betalande användare att visa upp sina bästa tweets via ett nytt, dedikerat flöde på sin Twitter-profil.
Som du kan se i dessa exempelskärmar, delas av DogeDesignerBlå användare kan nu lägga till vilken som helst av sina tweets på fliken Höjdpunkter genom att välja alternativet ”Lägg till/ta bort från höjdpunkter” från menyn med tre punkter längst upp till höger på tweeten (observera att du också ser det här alternativet om du inte prenumererar på Twitter Blue, men om du väljer alternativet ”Lägg till” kommer du vidare till registreringsprocessen).
När du har lagt till en tweet, kommer den att listas bland alla andra Highlight-tweets i det nya flödet, som bara kommer att visas på din profil när du har lagt till din första Highlight.
Det kan vara ett bra sätt att presentera exempel på ditt bästa innehåll, för att till exempel vinna över potentiella prenumeranter, eller bara för att visa upp din kunskap/sinne för humor osv.
Alternativet upptäcktes först i tester början av förra månaden, med utvalda användare som fått åtkomst under de senaste veckorna. Nu kan alla Twitter Blue-prenumeranter lägga till ett flöde med sina bästa tweets – vilket kan ha ett visst reklam- och anslutningsvärde, men hur mycket nytta det faktiskt kommer att ge är svårt att säga.
Tidigare analys har visat det den stora majoriteten av Twitter-interaktioner sker i feed, med få användare som faktiskt går vidare till en annan användares profil. I det här fallet kanske det inte finns en stor mängd ytterligare fördelar med att lägga till detta i din profil – men återigen, det kan vara ett annat sätt att vinna över potentiella följare och framhäva hur smarta och fantastiska dina tweets är.
Och för varumärken kan det också fungera som en produktpresentation, av olika slag, genom att lyfta fram tweets som lyfter fram dina produkter, eller kanske kundrekommendationer (via Quote-tweets), recensioner etc.
Det finns en rad alternativ att överväga, och om du prenumererar är det troligen värt att testa det, som ett extra element i dina kampanjer i appen.
Det är osannolikt, skulle jag tro, att det är en stor engagemangsförare, men om alternativet finns där kan du lika gärna använda det.
[ad_2]
Source link