[ad_1]
När Twitter fortsätter sin övergång till X, utvecklar det också sitt program för annonsintäkter för skapare, som nyligen såg en rad kreatörer få några stora första utbetalningar från plattformen.
Som en påminnelse är Twitters annonsintäktsdelningsprogram tillgängligt för alla Twitter Blue-prenumeranter som skapar betydande engagemang på plattformen.
I sin ursprungliga iteration var kravet att kreatörer måste ha genererat kl minst 5 miljoner tweetvisningar per månad, under tre månader i följd, för att kvalificera sig, men enligt nya rapporter reviderar Twitter faktiskt detta, och några andra delar av programmet, för att bättre göra det möjligt för Blue-prenumeranter att tjäna pengar på sina tweets.
Enligt rapporterarkommer de nya kraven för det uppdaterade programmet att vara:
- Kontot måste prenumerera på Twitter Blue och ha utbetalningar aktiverade
- Kontot måste ha genererat 15 miljoner kumulativa visningar under de föregående tre månaderna
Det kommer att göra det möjligt för fler kreatörer att komma in i programmet, även om de har en nedgångsmånad under perioden, eftersom deras kumulativa engagemang nu kommer att beaktas, i motsats till siffror från månad till månad.
Det lägsta månatliga utbetalningsbeloppet för programmet kommer att vara $50, och skapare kommer snart inte längre att behöva ha prenumerationer aktiverade för att ta emot betalningar, även om du måste ha utbetalningar aktiverade och ett anslutet Stripe-konto.
Dessutom, intressant nog, verkar Twitter/X vara på väg bort från sin tidigare angivna krav att ”innehållet måste vara original, och inte mestadels återinlägg av annat innehåll”.
Twitter-ägaren Elon Musk gjorde ett specifikt uttalande om detta och noterade att:
Alla som ägnar sig åt upprepade stölder av inlägg ska demonetiseras
— Elon Musk (@elonmusk) 14 juli 2023
Men i nyare iterationer på startskärmen för annonsintäktsandel har detta element till synes tagits bort från listan över överväganden för programmet.
Det kan bero på att några av de mest tjänande kontona faktiskt publicerar mycket innehåll igen, medan Elon själv också är ökända för att dela andras memes igen utan kredit.
Det kanske mildrade Twitters ställningstagande till detta element, eller så kan de helt enkelt inte genomdriva det, men nu kommer detta till synes inte att vara en så stor övervägande som Twitter från början hade föreslagit.
Så för att få betalt för att tweeta behöver du bara 15 miljoner kumulativa engagemang under tre månader och att prenumerera på Twitter Blue. Jag menar, det är mycket engagemang, men det kan ge en annan väg till att tjäna pengar på din närvaro på Twitter.
Även om incitamentsstrukturen fortfarande är problematisk.
Som ett exempel, en ny trend som har fått mycket uppmärksamhet på nätet är NPC live-streamingsom ser människor som streamar som en karaktär som svarar på klistermärken som läggs upp under sändningen.
Det har kommit till eftersom för varje klistermärke som skickas in, tjänar streamern direkta intäkter, så dessa skapare har utarbetat hur de kan maximera dessa klistermärken som ett intäktselement och därigenom få dem mer pengar per stream.
När du väl har satt en incitamentstruktur på plats (dvs klistermärken = pengar) kommer kreatörer att komma på sätt att mata in den specifika drivrutinen, och Twitters program för inkomstdelning för skapare uppmuntrar direkt kreatörer att få så många svar som möjligt, för att tjäna pengar på annonserna som visas i svarsströmmen.
Inte bara det, utan bara verifierade annonsvisningar räknas, och många verifierade Twitter-användare är politiskt anslutna till Elon Musks yttrandefrihet på appen.
Som sådan är det bästa sättet att få maximala svar på dina tweets sannolikt via splittande heta tagningar, särskilt i frågor som är av särskilt intresse för verifierade användare. Så yttrandefrihet, covid-vacciner, Tesla, politiska debatter med heta knappar, alla dessa kommer sannolikt att driva mer respons, med systemet som effektivt driver användare att dela mer innehåll om dessa specifika element.
Kommer det att förbättra användarupplevelsen? Antagligen inte. Jag misstänker att icke-verifierade användare med tiden kommer att bli mer och mer alienerade av denna push, vilket faktiskt kan öppna dörren för Metas Threads-app att få mer dragkraft och bli en större konkurrent för appen. Tidigare forskning har också visat att, i majoriteten, de flesta vill inte att arg politisk diskussion ska ta över deras erfarenhet av sociala mediervilket är anledningen till att Meta aktivt vill ta ett steg bort från sådant.
Men Twitter/X går mot det. Vilket kanske inte blir den vinnande strategin Elon och Co. tror, medan tröskelvärdena för engagemang också kommer att stänga ute många användare och se att många som bara möter dem tjänar små summor, för mycket ansträngning.
Att tillhandahålla fler sätt för kreatörer att tjäna pengar är utan tvekan en bra sak, men det känns som att just denna incitament kan bli ett problem för Elon och besättningen.
Men vi får reda på det. Twitter förväntas släppa sina uppdaterade krav på annonsintäkter inom kort.
[ad_2]
Source link