
[ad_1]
Säljare på Twitter kan nu ställa in aviseringar som varnar följare när de lanserar nya produkter.
Den nya funktionen är känd som Product Drops och är designad för att hjälpa varumärken att engagera följare genom att göra det möjligt för dem att hålla sig uppdaterade om nya produktsläpp.
Twitter tillkännager nya produkter för företag
Med 6 000 tweets som skickas varje sekund är Twitter en plattform som inget småföretag har råd att ignorera. Med en så stor användarbas gör Twitter det möjligt för småföretag att nå en bred publik. Det tillåter också direkt tvåvägskommunikation med kunder, vilket ger småföretagare möjlighet att kommunicera sitt varumärkes etos och visa upp produkter och tjänster.
De nya Product Drops-funktionerna tar detta ett steg längre, genom att låta varumärken öka medvetenheten om produktlanseringar.
Twitters nya shoppingfunktioner
I en blogg om lanseringen of Product Drops, Justin Hoang, personalproduktchef på Twitter, och Siddharth Rao, Twitters chef för mjukvaruteknik, sa:
”Folk kommer till Twitter för att prata om produkter och produktnedgångar varje dag. Och handlare har länge släppt produkter på Twitter utan någon inbyggd produktsupport. Vi är glada över att kunna ändra det och introducera nya shoppingfunktioner som gör det möjligt för shoppare att hålla koll på de lanseringar som betyder mest för dem och ge handlarna ett annat sätt att engagera shoppare vid stora produktögonblick.
”Möt Product Drops – den senaste medlemmen i Twitter Shopping-familjen.”
Hur fungerar Product Drops?
När en säljare twittrar om den kommande lanseringen av en produkt, ser deras följare en ”Påminn mig”-knapp längst ned i tweeten. Användaren behöver helt enkelt trycka på den knappen, och de kommer att påminnas om lanseringsdagen.
På lanseringsdagen kommer säljarens följare att påminnas om produktlanseringen 15 minuter före nedsläppet och igen vid tidpunkten för nedsläppet. Genom att klicka på meddelandet förs shoppare till handlarens webbplats där de kan handla produkten.
Visa information om en produkt
Innan de klickar på knappen ”Påminn mig” kan användarna se detaljer om produkten som tas bort, inklusive pris, beskrivning och mer.
Funktionen Product Drops innebär att användare inte missar en exklusiv produktlansering. För handlare som säljer på Twitter kommer den nya funktionen att ge en ovärderlig möjlighet att se till att nya produkter ställs direkt framför följare och potentiella köpare så snart den lanseras.
Product Drops ger inte bara kunderna möjlighet att hålla koll på de lanseringar de är intresserade av, utan det gör det möjligt för småföretagssäljare att engagera sig med kunder kring stora produktögonblick.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link