[ad_1]
Efter att ha ökat sina ansträngningar för att bekämpa allmän spam i användarflöden, av prioritera Twitter Blue-användare i innehållsrankningar i appenTwitter riktar nu sin uppmärksamhet mot missbruk av DM, med en rad nya åtgärder utformade för att begränsa sätten som meddelanden kan användas för masssändningar, och översvämmar inkorgar med slumpmässigt skräp som användare sedan måste rensa ut.
Först och främst, som vi rapporterade förra veckan, testar Twitter ny begränsningar för DM-sändningmed Twitter Blue-användare som snart kommer att vara de enda som kommer att tillåtas skicka DM-förfrågningar till användare som inte följer dem i appen.
Det kommer att avsevärt begränsa människors kapacitet att engagera sig i DM-skräppost – även om det också kommer att påverka företag som använder Twitter för kundservice och olika andra som använder Twitter DM för att nå ut till potentiella kontakter eller samarbetspartners.
Naturligtvis kommer du att kunna komma runt detta genom att betala $8 per månad, vilket Twitter hävdar är en form av användarverifiering, tillräckligt för att sålla ut spammare åtminstone. Och om fler personer blir verifierade kan fler engagera sig via DM, påverkan minskar osv.
Elon Musk säger att detta nya element troligen kommer att rullas ut någon gång i veckan.
Utöver detta är Twitter också ute efter implementera gränser för hur många DM som icke-prenumeranter kan skicka per dag.
Som du kan se i det här exemplet, delas av appforskare Alessandro PaluzziTwitter kommer snart att stoppa användare från att skicka DM när de når en viss gräns, med den nuvarande dagliga gränsen, säger Paluzzi, bunden till 500.
Vilket är mycket. Om du skickar 500 DM per dag borde du förmodligen betala – men Paluzzi noterar också att detta antal kan vara mycket mindre när den här begränsningen så småningom rullas ut.
De kombinerade åtgärderna kommer att avsevärt påverka DM-spammare – även om de också kommer att kunna betala $8 per månad och fortsätta skicka. Jag antar att risken här är att de blir rapporterade och förlorar sin verifiering som ett resultat – eller så tjänar Twitter pengar på något sådant, så det blir mindre problem för Elon och Co.
Men det borde fungera för att minska DM-spam, vilket kan vara ytterligare ett steg mot att både förbättra meddelandeupplevelsen i appen och samtidigt få fler att registrera sig på Twitter Blue, en win-win för Twitter själv.
Som nämnts kan det ha andra, oavsiktliga effekter, beroende på hur du använder DM. Men Twitters svar kommer att vara att driva användare mot Twitter Blue, vilket Elon Musk hävdar är den bästa lösningen för att ta itu med Twitters spam- och botproblem.
Vilket det förmodligen inte är, men om fler registrerar sig har det potential att ta itu med flera av Twitters utmaningar i en åtgärd.
Twitter behöver mer intäkter, med Twitters totala annonsintäkter ned 40 % jämfört med föregående årsamtidigt som den också vill diversifiera sina inkomstströmmar, så att den inte behöver implementera moderering och censur på uppdrag av annonspartners (annonsintäkterna utgör fortfarande ca. 90 % av Twitters inkomst). Och så är det verifieringselementet. Korrekt verifiering skulle innebära bekräftelse av identitet via statligt utfärdat ID, men det kräver också manuell kontroll, och därmed ytterligare arbetstid, så Twitter använder vad det kallar ”betalningsverifiering” som en proxy för ID-bekräftelse – dvs om en användare har en telefonnummer och ett kopplat bankkonto måste det vara en riktig person, medan botarméer blir svårare att konstruera om de måste betala för varje konto.
I teorin är allt detta vettigt. I verkligheten är det dock inte tillräckligt många som betalar för Twitter Blue för att göra detta till ett effektivt alternativ.
Just nu, runt 0,28 % av Twitter-användarna har skrivit på programmet, vilket inte är tillräckligt för att göra detta till en hållbar lösning på någon av dessa fronter. Men Twitter håller fast vid det – även om en mer effektiv lösning sannolikt skulle vara gratis verifiering, via statligt utfärdat ID, i motsats till att behöva betala för sådant.
LinkedIn vill implementera detta via en tredjepartsleverantör, vilket kommer att minska manuell kontroll och bekräftelse i slutet. Det kommer sannolikt att se mycket mer användning, även om det fortfarande är en hög med manuellt arbete, och Twitter har just nu mindre kapacitet för sådant än någonsin, med ca. 80 % färre personal än den här tiden förra året.
Så det kommer att behöva hålla fast vid Twitter Blue som sin verifieringsström, åtminstone för nu, vilket kommer att se att den fortsätter att implementera nya åtgärder som denna för att göra appen mindre funktionell för icke-prenumeranter, i hopp om att fler av dem kommer att bara betala och bli klar med det.
Jag tvivlar på att det kommer att hända, men Twitter kommer åtminstone att veta, på ett eller annat sätt, om detta är en fungerande lösning i slutändan.
I andra Twitter DM-nyheter ökar den också sin gruppchattgräns från 50 till 100 personer.
Är din gruppchatt slut på utrymme? Från och med idag kan direktmeddelanden i grupp omfatta upp till 100 personer. Vi kommer att höja denna gräns ytterligare under de kommande veckorna.
— Twitter Support (@TwitterSupport) 13 juni 2023
Den bredare trenden i sociala medier mot meddelandeinteraktioneri motsats till offentliga inlägg i flöden, har fått alla appar att ompröva sina meddelandeelement, och Twitter kommer att hoppas att en större gruppgräns för DM kommer att ge mer kapacitet för diskussion – medan Elon också nyligen gick med på ett användarförslag som Twitter-cirklar bör utplånas till förmån för bättre DM-verktyg.
Det verkar som att det kan bli nästa sak på Twitter-huggklossen.
[ad_2]
Source link