[ad_1]
Har du en aktiv Twitter-gemenskap som du vill marknadsföra till fler potentiella medlemmar?
Detta kan hjälpa – Twitter har äntligen släppt sin Community Spotlight profilmodul till alla professionella profilanvändare, vilket gör att du kan visa upp en vald community ovanför ditt tweetflöde på din Twitter-närvaro.
Som du kan se i det här exemplet, delas av Twitter-ingenjör Dongwook ChungCommunity Spotlight är nu tillgängligt för alla community-administratörer och mods som också har bytt till en professionell profil i appen.
Twitter började testa detta först oktober förra åretmed utvalda kreatörer inbjudna att visa upp sina grupper.
Nu görs det mer allmänt tillgängligt. Alternativet är för närvarande endast tillgängligt på skrivbordet, men själva modulen, när den har aktiverats, är synlig på alla enheter.
Det kan vara ett bra sätt för varumärkeskonton att lyfta fram relevanta Twitter-gemenskaper och uppmuntra mer relaterat engagemang och diskussion, vilket kan bidra till att öka engagemanget och anpassningen i appen.
Även om gemenskaper förblir ett ganska nischat erbjudande, med bara några Twitter-gemenskaper som tar fart, och många lämnas vid vägkanten eftersom de går emot appens ”public square”-etos.
De flesta människor vill få sina tweets att se av så många människor som möjligt, och som sådan är det inte riktigt vettigt att begränsa din potentiella exponering till endast de inom en specifik grupp. De flesta långvariga Twitter-användare har också redan etablerat sina ”grupper” genom vad de postar och vilka de följer i appen, så ytterligare segmentering som för många har verkat onödig, varför Twitter-grupper inte riktigt har tagit fart .
Detsamma gäller för ’Cirklar’, ett annat av Twitters bifogade tweetalternativ – i ett försök att bygga vidare på Twitters användningsfall verkar det som om dessa mer tystade konversationselement inte har fått resonans hos de flesta användare (och värt att notera – Elon Musk säger att Circles kommer att vara avlivas snarttill förmån för förbättrade gemenskaper och DM-chattfunktioner).
Men kanske communities fortfarande kan fungera – kanske, genom att förbättra kontroll- och marknadsföringsalternativen för Twitter-undergrupper, som fortfarande kan underlätta nya typer av engagemang och interaktion och bygga vidare på Twitters värde.
Detta är ytterligare ett steg i den riktningen, som kan vara av särskilt intresse för varumärkeskonton.
[ad_2]
Source link