[ad_1]
Hoppas du gillar låååånga tweets.
Efter att först ha gjort det möjligt för Twitter Blue-prenumeranter att dela tweets upp till 4 000 tecken långa tillbaka i februarisedan utöka det till 10 000 tecken i aprilTwitter har nu utökat detta igen, med Blue-användare som nu kan göra inlägg 25 000 teckeninlägg i en enda tweet.
Vi har ökat NoteTweet (aka longform Tweet) gränsen från 10 000 till 25 000 tecken. Njut av längre NoteTweet och glad tweeting! ???? https://t.co/7ILGxLAd32
— Prachi Poddar (@imPrachiPoddar) 20 juni 2023
Du kan trycka igenom exemplet på tweeten här för att se hur 25 000 tecken ser ut i en tweet. Det är mycket rullning.
Utöver detta har Twitter också nyligen rullat ut kapaciteten till lägg till inline-bilder i dina långa tweetsdär alla Twitter Blue-prenumeranter fick tillgång till funktionen förra veckan.
Så nu kan du skapa innehåll i blogginlägg, med bilder integrerade i texten, i dina tweets.
Vilket kan vara bra, antar jag, och kan leda till en vanemässig förändring i hur användare engagerar sig i appen – även om vi ännu inte har några uppgifter om hur Twitter-användare svarar på de längre ”Se mer” tweets i- ström.
Personligen tycker jag att det är lite irriterande att behöva trycka igenom en tweet för att utöka den, och sedan återgå till huvud tweetflödet när jag är klar med att läsa. Det är särskilt glädjande när det bara är, typ, två extra ord som du trycker igenom för att läsa – men det här är kanske bara en beteendeförändring, och med tiden kommer vi att bli mer vana vid att ha mer att läsa i tweets.
Uppdateringen ligger i linje med Elon Musks vision att utöka funktionaliteten i appen, genom att tillhandahålla en plats där användare kan dela fler typer av innehåll, inklusive långformat video och text. Tanken är alltså att om Twitter kan erbjuda bättre incitament för intäktsgenerering kan det bli ett mer centralt fokus för fler kreatörer, vilket kommer att se dem dela mer av sitt ursprungliga arbete direkt i appen, i motsats till att hänvisa användare till andra plattformar för att se den.
Om Twitter kan få rätt intäktsgenereringsprogram för skaparen och införliva betalningar i appen, kan det verkligen vara en värdefull möjlighet, men det återstår att se om användarna faktiskt vill konsumera långformigt innehåll i appen.
Men det är Elons storslagna vision, att skapa en plattform som underlättar hela spektrumet av onlineinteraktioner och bygga in ett helt ekosystem i appen.
I det här sammanhanget är det vettigt för Twitter att bygga in fler av dessa verktyg i sitt system, och det ska bli intressant att se om användarna värms upp av den utökade upplevelsen, eller om de vill hålla sig mer anpassade till sitt traditionella tweetflöde.
[ad_2]
Source link