[ad_1]
Den 1 april var Twitter-ägaren Elon Musk ska strippa alla äldre verifierade konton för sina blå bockmärken.
Det hände dock inte. Det är oklart varför Musk backade på detta datum. Men det här kanske har med saken att göra.
Endast 12 305 av ungefär 420 000 äldre verifierade konton har prenumererat på en betald Twitter Blue-plan från och med tisdagen. Det är strax över 3 procent av de kändisar, proffsidrottare, influencers och mediapersonligheter som utgör plattformens avancerade användare.
Även om Twitter Blue tillhandahåller några ytterligare funktioner som att kunna redigera tweets och skriva längre inlägg, är det viktigaste försäljningsargumentet för användare möjligheten att helt enkelt få en bock bredvid ditt användarnamn genom att betala $8 per månad (eller $11 på mobila enheter .)
Den senaste Twitter Blue-datan kommer från den oberoende forskaren Travis Brown, som har varit det spårning(öppnas i en ny flik) Twitter-data sedan januari. Browns data står för ungefär 90 procent av alla Twitter Blue-prenumeranter. Tidigare interna Twitter Blue-dataläckor har matchade(öppnas i en ny flik) med Browns uppskattningar.
Om man lägger till statliga konton med grå verifierade märken och företagskonton som visas bredvid en guldbocken till poolen av äldre verifierade Twitter Blue-prenumeranter, ökar dessa siffror bara något till cirka 15 000 användare (eller 3 och en halv procent av dessa konton totalt sett) ).
Återigen, det här är efter Elon Musk hotade att ta bort cirka 420 000 användares verifierade blå bockmärken. Och detta följer också Musks meddelande att endast Twitter Blue-prenumeranter skulle marknadsföras i Twitters standardflöde ”For You”.
Med sin största motivation att prenumerera hittills – borttagandet av den blå bocken – var Twitter till synes oförmögen att ens fördubbla sina äldre verifierade Twitter Blue-prenumeranter. En vecka före datumet den 1 april hade Twitter bara omvandlat 7 901 verifierade konton från myndigheter, företag och äldre till betalande prenumeranter, så det skedde en liten ökning av antalet prenumeranter när datumet den 1 april var på väg. Men många kändisar – från Lebron James till Jack Black(öppnas i en ny flik) – har sedan dess gått ut offentligt och sagt att de inte planerar att betala för Twitter Blue.
Och med det hotande hotet om borttagning av verifiering borta åtminstone för tillfället, såg Twitter bara cirka 67 av dessa verifierade konton prenumerera på Twitter Blue dagarna efter den 1 april. Om Musks drag var menade att resultera i en stor ökning av arvet verifierade Twitter Blue-prenumeranter, det fungerade bara inte.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
I en sedan raderad tweet(öppnas i en ny flik), hävdade Musk att Twitter skulle ge äldre verifierade konton ”ett par veckors tid, om de inte säger till att de inte kommer att betala nu, där vi tar bort det.” New York Times verkar dock ha varit det enda äldre verifierade konto som tappade sitt bockmärke. Nyhetsorganisationen offentligt uppgav det skulle inte betala för Twitter Blue förra veckan.
Hur många Twitter Blue-prenumeranter finns det nu?
Musk officiellt lanseras Twitter Blue i november förra året, men avbröt snabbt tjänsten när användare började betala för ett verifieringsmärke till imitera företag och varumärken. För att bekämpa detta, Twitter utrullad en funktion som visade vem som betalade för Twitter Blue och vem som var ett äldre verifierat konto. Twitter Blue alltså återlanseras i december.
Den gångna helgen, mitt i de svaga Blue-registreringarna, återgick Musk till kursen och tog bort anteckningen som särskiljde skillnaden mellan en äldre verifierad användare och en Twitter Blue-prenumerant med en bock. Twitter Blue-märket resulterade ofta i hån bland Twitters mest inflytelserika användare, som ofta påpekar när en användare betalat för Twitter på hemsidan.
Under de nästan fyra månader som prenumerationstjänsten har varit live har Twitter knappt passerat tröskeln på 500 000 Twitter Blue-prenumeranter, enligt Twitter Blue-data från Brown. Detta skulle sätta Twitter Blues intäkter på cirka 4 miljoner dollar per månad.
Och det bör noteras att dessa siffror mycket väl kan vara ännu lägre. Flera Twitter-användare har delad fall där Twitter Blue-bocken fortsatte att visas på deras konto även månader efter att de avslutade sin betalda prenumeration på tjänsten. Brown förklarade att dessa konton skulle inkluderas i hans data eftersom Twitter fortsätter att markera dem som Blue-prenumeranter.
Många Twitter Blue-användare har väldigt få följare
Som Mashable tidigare rapporterad, hälften av Twitter Blues betalande prenumeranter har inte ens fyrasiffriga följare och detta är fortfarande fallet med införandet av de senaste uppgifterna. Per den informationen har 244 562 Twitter Blue-prenumeranter färre än 1 000 följare. Av dessa har 88 085 konton färre än 100 följare. Och så finns det 2 585 Twitter Blue-prenumeranter utan några följare alls.
I en nyligen Rapportera(öppnas i en ny flik) från Bloomberg, fann webbanalysföretaget SimilarWeb att av de 2,6 miljoner människor som besökte Twitter Blue-prenumerationssidan på webben förra månaden var det bara 116 000 personer som faktiskt registrerade sig för tjänsten. Och i en TechCrunch Rapportera(öppnas i en ny flik) från mars uppskattade mobilanalysföretaget Sensor Tower att Twitter Blue hade samlat på sig cirka 385 000 mobilabonnenter under de tre månaderna sedan dess nylansering.
Twitter Blue var ursprungligen endast tillgängligt på iOS-enheter. Men efter a kort fejd över Apples nedskärning av Twitter Blue-prenumerationer på iPhones och iPads rullade Twitter ut en möjlighet att prenumerera via webben. Musk har drivit på för användare att prenumerera via Twitters hemsida för 8 dollar per månad istället för mobilpriset på 11 dollar för att undvika intäktsdelningen med Apple. Men baserat på uppgifterna verkar det som att den stora majoriteten av Twitter-användare har valt att inte lyssna på Musk.
Om Musk hoppas att Twitter Blue-prenumerationer en dag kommer att kompensera för förlust av hälften av sina annonsörer har företaget mycket arbete framför sig. En nyligen Rapportera(öppnas i en ny flik) fann att bland de Twitter-annonsörer som stannade kvar, minskade annonsutgifterna med 89 procent jämfört med innan Musk förvärvade företaget.
[ad_2]
Source link