[ad_1]
Twitter har tyst lagt till ytterligare en förmån för Twitter Blue-prenumeranter, och betalande användare kan nu också komma åt dess Media Studio-innehållshantering och schemaläggningsplattform i appen.
Media Studiosom ursprungligen lanserades för Twitter-mediapartners tillbaka 2016innehåller en rad verktyg för hantering av mediatillgångar, inklusive en unified media library, där användare kan komma åt allt deras tidigare uppladdade innehåll (inklusive videor, GIF och stillbilder), tweet-schemaläggningsverktyg, kontoåtkomst/behörighetskontroller, analyser, avancerade produktionselement (inklusive möjligheten att använda extern kodningsprogramvara)och mer.
Media Studio har hittills varit begränsad till endast utvalda mediepartners, men nu kommer Twitter Blue-prenumeranter också att kunna få tillgång till detta avancerade innehållshanteringselement.
Och det är inte allt – Twitter CTO Elon Musk har också sagt det nya funktioner kommer snart till Media Studio.
Det kan inkludera mer avancerade verktyg för livestreaming, för att underlätta bättre video- och ljudströmmar, där Twitter också experimenterar med Spaces-åtkomst från stationära datorer.
Om Twitter skulle ge fler sätt att skapa mer polerade, professionella strömmar, genom Studio-anslutning, skulle det kunna se mer exklusivt innehåll laddas upp till appen, med fler podcasters och vloggare som sedan kan använda professionell utrustning i sin process.
Det finns inga ord om när Media Studio kommer att vara fullt tillgänglig för alla Twitter Blue-prenumeranter, eller när förbättringar kommer, men det kan vara ytterligare ett inslag i Twitters bredare satsning för att maximera originalinnehållsdelning i appen.
[ad_2]
Source link