[ad_1]
Okej, vi kommer att bli tillfrågade om detta, vilket är den enda anledningen till att jag kommer att täcka det – för egentligen är det omöjligt att granska sådana påståenden utan tillgång till uppgifterna i fråga.
Idag, Twitter twittrade ut ett nytt påstående den där ’mer än 99,99 % av Tweet-visningarna kommer från hälsosamt innehåll, eller innehåll som inte bryter mot våra regler”.
Enligt Twitter:
”På Twitter är människor fria att vara sitt sanna jag. Varje dag arbetar vi för att bevara yttrandefriheten på Twitter, samtidigt som vi behåller vår plattforms hälsa. Sedan lanseringen av ’Yttrandefriheten når inte”, vi har sett uppmuntrande resultat. Det är därför vi under de kommande veckorna utökar tillämpningen av denna verkställighetsåtgärd från vår Policy för hatiskt uppförande att nu inkludera våra policyer på Missbrukande beteende och Våldsamt tal.”
Twitters ’Yttrandefrihet Not Reach’ tillvägagångssätt, som det beskrevs redan i april, förklarar i huvudsak att Twitter nu försöker minska räckvidden för något mindre kränkande innehåll i appen, trots att det tekniskt bryter mot dess regler, i motsats till att ta bort sådant direkt. Twitter har också lagt till etiketter på dessa tweets för att förtydliga när en sådan åtgärd har initierats.
Som Twitter noterar, ursprungligen tillämpades detta tillvägagångssätt endast på tweets som tidigare skulle ha ansetts strida mot dess Policy för hatiskt uppförande, men det är nu ute efter att utöka samma systematiska verkställighetsåtgärd till kränkande och våldsamma tweets också.
För att vara tydlig, har Twitters regler kring sådant innehåll inte ändrats, men dess tillvägagångssätt är annorlunda, eftersom tidigare Twitter-ledning skulle ha tagit bort fler av dessa typer av kommentarer direkt – men nu tar Twitter ett mildare tillvägagångssätt genom att minska deras nå istället.
Och Twitter säger att detta fungerar – med svindlande låga 0,01% av tweets som bryter mot dess regler som nu ses av alla användare överhuvudtaget.
Vilket verkar mycket osannolikt, baserat på övergripande branschtrender och extern rapportering på Twitter specifikt.
Till exempel förekomsten av liknande kränkningar på Facebook på Instagram ligger på cirka 0,05 % – och Meta har mycket mer personal och mycket mer avancerade system som arbetar för att hantera sådana i sina appar. Förslaget att Twitter på något sätt har kunnat bäst detta, efter avliva 80 % av sin personalinklusive många av de människor som arbetade med att ta itu med dessa element, verkar i bästa fall tveksamt.
Det har också, som nämnts, funnits en rad tredjepartsanalysrapporter som till exempel tyder på det antisemitiska tweets har blivit vanligare sedan Elon Musk tog över på appen, det förtal mot svarta och transpersoner har också ökatmedan hatretorik i allmänhet också har gjort det bli mer utbredd mitt i appens bredare förändringar i tillvägagångssätt. Twitter står också inför rättsliga åtgärder i båda Australien och Tyskland för att ha misslyckats med att ta bort hatretorik i tid.
Som vi har rapporterat tidigare verkar några av de motstridiga siffrorna här komma ner till olika definitioner av vad som faktiskt kvalificeras som hatretorik, och hur Twitter själv mäter sådant. Men vi vet inte hur Twitter har kommit till denna nya siffra på 99,99 %, eftersom det inte finns några bevis – Twitter-teamet har inte tillhandahållit några faktiska data eller insikter för att backa upp denna siffra.
Så det är bara att ”ta ut ord för det”, att på något sätt har Twitter uppnått rekordresultat i måttfulla prestationer, trots att majoriteten av sin personal minskat, och i motsats till extern akademisk analys, som pekar på motsatsen.
Jag säger inte att det inte är rätt, men jag vet inte, och du vet inte heller, för Twitter har inte förklarat sig på något sätt.
Så vad det betyder i slutändan vet jag inte.
Men visst, det är en imponerande siffra, antar jag.
[ad_2]
Source link