[ad_1]
När du väl tar med nya medarbetare till ditt team behöver du ett effektivt sätt att utbilda dem. Många lösningar i detta utrymme fokuserar på företagsutbildning och onboarding. Men Trainual fokuserar specifikt på småföretag. Läs om lösningen i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Tillhandahåller utbildning och onboarding mjukvarulösningar för företag.
Grundaren Chris Ronzio sa till Small Business Trends, ”Trainual hjälper 8 000+ småföretag i 183 länder att dokumentera varje process, policy och SOP för varje roll och ansvar på ett ställe.”
Affärsnisch
Betjänar småföretag istället för stora företag.
Ronzio säger, ”Många av våra konkurrenter vänder sig mer till företag i stora företag och följer en traditionell modell för lärandehanteringssystem, som erbjuder kurser och andra verktyg riktade till större företag.”
Hur verksamheten startade
Skapa ett system för kunder på ett annat jobb.
Ronzio förklarar, ”Jag startade Organize Chaos 2013 där jag var driftskonsult. Jag behövde mitt eget sätt att dokumentera min klients policyer och rutiner för att få allt på ett ställe. Trainual föddes i huvudsak ur det behovet. Jag säger att när mina kunder ville använda Trainual mer än de ville ha mina tjänster, visste jag att jag hade något. Min bror Jonathan (medgrundare och CMO för Trainual) kom till Arizona i 2 månader för att få Trainual igång – och vi har inte sett tillbaka sedan dess.”
Största vinsten
Att ta verksamheten på allvar.
Ronzio säger: ”Det var min bror Jonathan som flyttade till Arizona i två månader eftersom det var det som tvingade mig att ta projektet på allvar. Det kunde lätt ha varit ett projekt som jag gjorde vid sidan av, men Jonathan som bestämde sig för att tillfälligt bo i AZ tvingade mig att frigöra tid. Jag sa till alla mina kunder att jag inte skulle göra deras arbete längre. På sätt och vis brände jag upp skeppen så att jag inte kunde gå tillbaka. För mig tror jag att det var den största vinsten för verksamheten. Om vi inte ägnade den tiden, är jag inte säker på att Trainual skulle vara vad det är idag.”
Största risken
Ta bort kreditkortskravet för gratis provperioder.
Ronzio tillägger: ”Under de första åren hade vi krävt att företag skulle lägga in ett kreditkort för att starta sin testperiod. Och efter 7 dagar skulle den debitera kortet. Vi hade en konverteringsfrekvens på 70 % eftersom folk skulle glömma att avbryta den. Så det var att betala tillbaka alla våra annonsutgifter och göra det möjligt för oss att växa verksamheten. Det var dock ingen sund tillväxt! Det var en enorm risk att ta bort kreditkortet från våra försök och vi visste att vi kunde förlora miljontals dollar. Men det var en viktig risk eftersom det gav oss en chans att ta reda på vad det kostar för oss att få friska kunder. Och det slutade med att vi förbättrade retentionen mycket.”
Lärdom
Fokus på produktutveckling och förbättring.
Ronzio säger: ”Under de första åren var vi fokuserade på att öka marknadsföringen och vår produkt var i sin linda. Nu har vi behövt ta en hel del ikapp för att investera i infrastruktur och saker som vi kunde ha gjort annorlunda i början. När jag vet vad jag vet nu, skulle jag ha gjort några av dessa investeringar tidigare så att vi kunde fokusera på att bygga nya saker vid det här laget.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Händelser och upplevelser.
Ronzio säger, ”Som ett hybridföretag vill vi investera i våra medarbetare och sätta ihop coola, personliga upplevelser. Kanske skulle vi ta in en kändisartist eller uppgradera biljetter eller hotell under ett event. Eller så kanske vi skulle prova ett annat experimentellt samarbete med en kändis.”
Roligt lagfakta
De hade 12 personer som anmälde sig till och genomförde ett IRONMAN-lopp.
Ronzio tillägger, ”Jag tror att det är en ganska unik statistik som de flesta företag inte har. Vi är ett supertävlingsgäng!”
favorit citat
”Jag vill skapa ett liv, men jag vill också leva där.” – Andrew McMahon
Ronzio säger: ”Detta resonerar med mig eftersom människor arbetar så hårt för att bygga upp något värdefullt i sin verksamhet. Jag tror att många entreprenörer som jag känner faktiskt inte omfamnar eller njuter av framgång. De är alltid i byggläge eller jagar efter något. Det är en viktig påminnelse för mig att jobba riktigt hårt för att skapa något speciellt, men också njuta av det. Njut av milstolpar, händelser, familj och vänner längs vägen istället för att lämna dem bakom dig.”
* * * * *
Bild: Trainual, Chris Ronzio
[ad_2]
Source link