[ad_1]
Att säga att de senaste åren har testat sådana för restauranger och andra matställen vore en underdrift.
Bara i Storbritannien har det skett utvecklingar som Brexit och störningarna som detta har medfört för företag, det ytterligare dramatiken och oförutsägbarheten av covid-19-krisen, och – naturligtvis – den nyare kostnadskrisen för att göra-affärer, eftersom energikostnaderna har ökat.
Om du har drivit en restaurang i Storbritannien eller London under denna period, kan det kännas för dig som om ditt företag har ställts inför varje utmaning som det kan ha ställt till med.
Men de utmaningarna är långt ifrån över, vilket understryker vikten av att restaurangerna fortsätter att diversifiera och förnya sig så att de kan överleva och frodas.
Här är några sätt din egen restaurangverksamhet kan göra just det.
1. Investera i dina onlinebeställningsmöjligheter
Det är väldokumenterat att de olika nedstängningarna och andra restriktioner som infördes för restauranger under coronavirus-pandemin tvingade restauranger att sätta upp andra sätt på vilka de kunde ta emot beställningar från kunder, till exempel online.
Men om ditt matställe fortfarande är beroende av vilka relativt rudimentära onlinebeställningssystem du kan ha infört då, är det viktigt att erkänna att våren 2020 är en lång tid sedan nu. Chansen är stor att ett mer lämpligt och sofistikerat beställningssystem för restaurang online nu kommer att vara tillgängligt för dig, och med den funktionsuppsättning som en färdig-för-2022-lösning borde ha.
Vad menar vi med det? Tja, vi menar sådana saker som att det givna onlinebeställningssystemet är verkligt sömlöst, skräddarsytt för ditt företags behov och tätt integrerat med en smart varumärkesmobilapp och effektiva arrangemang för bearbetning och leverans av beställningar.
Med onlinebeställningar som har stått för en allt större andel av den totala matleveransmarknaden i Storbritannien under det senaste decenniet eller så, kommer ett bra onlinebeställningssystem för din restaurang inte bara att vara en ”reaktiv” post-COVID-åtgärd.
Det beror på att det kommer att representera en långsiktig investering i en miljö där kunder vill kunna beställa mat snabbt och intuitivt från sin valda restaurang, var de än råkar befinna sig fysiskt vid tillfället.
2. Inrätta ett starkt lojalitetssystem
Om så är fallet skulle det vara en stor skam. När allt kommer omkring, i en värld där många människor nu beställer mat från restauranger via tredjepartsleveransappar, kan det ge kunderna ett särskilt incitament att beställa direkt från att ha din restaurangs eget lojalitetssystem – integrerat i den egna varumärkesappen. du.
Vi nämnde lojalitetssystem efter att ha betonat vikten av ett bra onlinebeställningssystem, av goda skäl: de bästa onlinebeställningssystemen kommer ofta med bestämmelser om ett lojalitetsprogram som du kommer att kunna sätta upp relativt snabbt och med minimalt krångel.
Lojalitetsprogram kan naturligtvis utformas på många olika sätt. Men med de mest effektiva sådana systemen som tillåter kunder att lösa in lojalitetspoäng inte bara på restaurangen i fråga, utan även när de beställer från samma restaurang via dess varumärkesapp, är det rimligt att säga att belöningarna kan vara betydande för dina kunder och ditt företag.
3. Håll speciella evenemang på plats
Medan de ovannämnda tipsen för att diversifiera och stärka din restaurangförsäljning till stor del har fokuserat på onlineaktivitet, har mycket av samtalet om ämnet för våra huvudgator under de senaste åren fokuserat på hur den personliga ”upplever” på tegel-och-murbruksställen kan förbättras.
En väg för att åstadkomma detta med din restaurang kan mycket väl vara att arrangera teman eller speciella evenemang vid tillfällen då ditt företag annars kan vara tyst eller till och med stängt. Från vin- och ostprovningskvällar, yogaklasser och julbokningar till livsritningssessioner som anordnas av en lokal konstnär, det finns många idéer för sådana evenemang som du kan prova. Samtidigt kan du hjälpa till att bygga upp din restaurangs profil i det lokala samhället.
Slutgiltiga tankar
Uppgiften att öka din restaurangs försäljning och utöka dess attraktionskraft kan låta storslagen och skrämmande, men det behöver inte vara det. Förhoppningsvis har ovanstående tips gett dig tillräckligt med inspiration för att hjälpa dig att planera en lukrativ framtid för din restaurangverksamhet.
[ad_2]
Source link