[ad_1]
Elon Musk har en vision för Twitter: Videoinnehåll.
Musk har uppmuntrat podcastvärdar att ladda upp sina videoavsnitt till plattformen. Han har antydde på att ta tillbaka Twitters fristående videoapp för livestreaming, Periscope. Och precis den gångna helgen nämnde han Mr. Beast i en tweet och uppmanade YouTube-stjärnan att lägga upp sitt videoinnehåll på Twitter.
Men en av Musks första stora vinster för Twitters videopush – tidigare Fox News-värden Tucker Carlson – kan vara en varning till dem som övervägde Twitters videopivot.
Tucker Carlsons tweet-intryck och videovisningar har haft en brant nedgång sedan den populära konservativa figuren lanserade sin Twitter-baserade show, ”Tucker Carlson på Twitter.”
As Media Matters for America Senior Fellow Matthew Gertz pekar ut(öppnas i en ny flik), tweet-intryck för Tucker Carlsons tweets, delning av hans videoserier har minskat drastiskt sedan Carlson publicerade sin video med tillkännagivande av show i början av maj, som lockade 137,1 miljoner tweetvisningar. Den senaste Carlson-tweet som delar programmet, avsnitt 8 av serien den 30 juni, har bara fått 8,6 miljoner tweetvisningar. Mashable kunde komma åt antalet videovisningar för var och en av Carlsons tweets, ett mått som inte längre är offentligt tillgängligt men som fortsätter att visas på vissa äldre versioner av Twitter-appen. Dessa videovisningar är ännu mindre.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Showens tweetvisningar har fortsatt att sjunka, program efter show, bortsett från två avsnitt som fick särskild hjälp, till exempel en andel från Elon Musk som marknadsför videon.
Avsnitt 1, till exempel, kickade igång med 120 miljoner tweetvisningar och sjönk sedan dramatiskt till 60,6 miljoner tweetvisningar för avsnitt 2. Det särskilda Trump-åtalets avsnitt, avsnitt 3, fick 104,1 miljoner tweetvisningar och förlorade sedan mer än hälften av sin räckvidd med avsnitt 4, som bara fick 32,4 miljoner tweetvisningar.
Det är viktigt att notera skillnaden mellan tweetvisningar och videovisningar. Tweetvisningar är i huvudsak intryck på en tweet, det vill säga hur många gånger en tweet serverades för Twitters användare. Twitter tillhandahöll en gång de råa videovisningarna, ungefär som hur YouTube och andra videoplattformar tillhandahåller. Men sedan Musks övertagande har företaget tagit bort antalet videovisningar från de flesta Twitter-klienter i utbyte mot tweetvisningar, som erbjuder ett mycket högre – och skevt – antal.
Det har dock Mashable tillgång(öppnas i en ny flik) till tweetvisningen räknas eftersom vissa äldre versioner av Twitters mobila Android-app fortfarande visar dessa analyser.
Dessa siffror visar att statistiken för tweetvisningar ofta är så mycket som 100 miljoner visningar mer än videovisningar. På Twitter räknas en videovisning om en användare spelar upp minst 2 sekunder av en video och videospelaren är synligt på minst 50 procent av användarens skärm. Till exempel, om Tucker Carlson-video dyker upp i en användares flöde och användaren har aktiverat automatisk uppspelning och de inte rullar förbi den innan 2 sekunder efter videouppspelningen, räknas det som en visning för videon.
Enligt videovisningsmåttet har Tucker Carlsons tillkännagivandevideo 28,9 miljoner videovisningar. Men sedan dess verkar det som om Carlsons videor har minskat med ungefär 85 procent.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Tucker Carlson på Twitter förlorade ungefär hälften av sin tittarsiffra från avsnitt 1, som hade 26,7 miljoner videovisningar till avsnitt 2, som bara har 13,9 miljoner visningar. Det speciella avsnittet med Trump-anklagelsen tog upp Carlsons siffror igen och samlade 22,1 miljoner visningar innan det sjönk tillbaka till 10,2 miljoner visningar för avsnitt 4.
Det senaste avsnittet, avsnitt 8, har 3,8 miljoner videovisningar.
Carlson i genomsnitt(öppnas i en ny flik) runt 3,25 miljoner tittare per avsnitt på hans primetime kabelnyhetsprogram på Fox News. Och det bör noteras att tv-tittarmått är beräknad(öppnas i en ny flik) efter hur många tittare det finns på en genomsnittlig minut innehåll, inte bara hur många användare som av misstag kan ha spelat upp två sekunder av ett klipp när de rullade förbi.
I april sparkade Fox News Tucker Carlson. Den tidigare programledaren för Tucker Carlson ikväll flyttade snart till Twitter för att släppa en serie videoavsnitt, främjat av plattformens ägare Elon Musk. Musk har insisterat på att det inte gjordes någon betalningsuppgörelse eller ett kontrakt erbjöds Carlson att lägga upp sin show på plattformen. Musk har dock regelbundet använt Carlsons videor för att marknadsföra Twitter som en framtida spelare i onlinevideoutrymmet.
Fox news skickas(öppnas i en ny flik) Carlson ett upphöra-och-avstå-brev efter att han lanserat sin Twitter-show, och hävdade att programmet bröt mot hans kontrakt med företaget. Carlsons juridiska ombud svarade(öppnas i en ny flik)säger att han ”inte skulle tystas” och har fortsatt att ladda upp videoavsnitten av hans show till Twitter.
[ad_2]
Source link