
[ad_1]
Turister och affärsresenärer behöver sätt att spara pengar; småföretagare behöver sätt att tjäna pengar.
Var är den gemensamma grunden? Hur kan du förvandla turister och affärsresenärer till kunder?
Attrahera turister till ditt småföretag
Vi frågade Dave Charest, Director of Small Business Success for Constant Contact, om hans bästa idéer. Constant Contact är ett företag som specialiserar sig på programvara för e-postmarknadsföring.
1. Skapa en fantastisk upplevelse
Oavsett om någon bara passerar genom området, eller tillbringar några dagar i området, se till att resenärens incheckning på ditt företag är i toppklass.
”Du vill skapa en fantastisk upplevelse som någon kommer att prata om,” sa Charest. ”Det kommer att få dem att vilja komma tillbaka oavsett om det är under deras nuvarande vistelse eller i framtiden.”
2. Variera affären
De typer av erbjudanden du erbjuder kan ha olika värde, beroende på kundens status. Är personen en långtids- eller genomresenär?
”Till exempel kan en restaurang eller bar erbjuda ett erbjudande för flera besök under en vecka, eller ett erbjudande för personer med utomstatliga ID på ett visst avstånd,” sa Charest.
3. Var öppen om affärsbeslut
Om du känner en nypa inflation och måste höja priserna, ge en förklaring. Du kan göra det på sociala medier eller på ditt företag. Det är ingen överraskning – kunderna upplever samma utmaningar som du.
”Ofta kan kunder relatera och de flesta av dem vill aktivt att du ska lyckas,” sa Charest. ”Att ge dem en chans att förstå vad du går igenom, och ett sätt att stödja dig genom det, är ett bra sätt att skapa starka relationer och odla en lojal publik.”
4. Var uppmärksam på de små detaljerna
Charest beskrev turism som en bransch starkt påverkad av mun-till-mun.
”Att fokusera på den övergripande upplevelsen och de små detaljerna kan räcka långt för att locka människor att prata om och hänvisa till ett företag,” sa han. ”Ge din personal tillåtelse att ”wow” gästerna med de små sakerna som får dig att sticka ut och i slutändan få ditt företag att bli att upptäcka.”
5. Inrätta ett remissprogram
Charest sa att småföretagare kan starta ett hänvisningsprogram, till exempel att låta en kund tjäna en liten kickback eller rabatt genom att rekommendera sitt företag.
6. Utöka e-postmarknadsföring
”E-postmarknadsföring kan hjälpa till att hålla ett företag top-of-mind och kommunicera affärer, även med kunder som bara passerar”, sa Charest.
7. Samarbeta med andra företag
Rätt småföretag som samarbetar – särskilt genom sina marknadsföringsinsatser – kan tjäna till att bygga upp affärer för alla inblandade, sa Charest.
8. Massannonseringserbjudanden
Charest rådde att nå ut till kunder inte bara genom e-postlistorna, utan också genom lokala tidningar och sociala medier. Att använda massannonsering är sättet att låta kunderna lära sig om erbjudanden och dra nytta av dem.
”Till exempel, jag hörde talas om ett klättergym precis bredvid ett bryggeri, och en handstämpel från gymmet ger dig rabatt på bryggeriet,” sa Charest. ”Även om de här företagen har olika e-postlistor och kundbaser, slutar kampanjer med gemensamma varumärken att hjälpa varandra.”
9. Markera exklusiva eller unika upplevelser du erbjuder
Om du erbjuder något unikt för området, som inte kan hittas någon annanstans, gör det känt, sa Charest. Eller, om ditt företag erbjuder mer av en ”grip och gå”-typ av interaktion, se till att upplevelsen går smidigt och tillfredsställer dina kunders behov.
10. Samla e-postadresser
Att samla in e-postadresser gör mer än att hjälpa dig att tillhandahålla information om kommande kampanjer eller evenemang.
”Du kan också kontakta dem för att ta reda på vad de tyckte mest om, eller till och med vad du kan förbättra,” sa Charest. ”Denna information kommer att tillåta dig att attrahera fler människor i framtiden och till och med driva återkommande affärer.”
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link