[ad_1]
Efter att ha testat alternativet med utvalda amerikanska återförsäljare under de senaste månadernautökar TikTok nu åtkomsten till sitt nya TikTok Shops e-handelsalternativ, som ger strömlinjeformad produktvisning och in-stream-konvertering, vilket förenklar shoppingupplevelsen i appen.
Som du kan se på dessa exempelskärmar, TikToks uppdaterade in-stream shoppingprocess, som den har testat med utvalda amerikanska återförsäljare sedan februariinnehåller en produktöversikt och ett direkt köpflöde, allt inom själva appen – till skillnad från den vanliga TikTok-shoppingprocessen, som återvänder användare till återförsäljarnas webbplats för att konvertera.
Det uppdaterade TikTok Shop-formatet är redan tillgängligt på flera asiatiska marknader. Och nu kan fler företag ansöka om att delta i det uppdaterade e-handelsprogrammet.
Enligt Tick tack:
”Vi är glada över att presentera dig för TikTok Shop – en ny handelsintegration som låter säljare av alla slag driva varumärkestillväxt och försäljning direkt på TikTok. TikTok Shop är lätt att använda och lätt att komma igång. Synka bara din katalog och dina beställningar med en app från vårt säljarcenter. PLUS att du kan njuta av 0 % remissavgift under de första 90 dagarna.”
Det är nästa steg i TikToks expanderande e-handelsframgång, eftersom det ser ut att replikera framgången i Kina, där in-stream-shopping har blivit största inkomstkällan för den lokala versionen av appen.
Än så länge har dock västerländska användare inte visat samma intresse för köpalternativen i appen. Särskilt liveshopping har varit en stor vinnare på de asiatiska marknaderna, men västerländsk publik är fortfarande försiktig och mindre entusiastisk över impulsköp via livesändningar i appen.
Men TikTok är fortfarande engagerad i att göra in-stream-shopping till en grej. Just den här veckan har TikTok också lanserats a ny produktpresentation i appen kallad ”Trendy Beat”som kommer att visa produkter tillverkade av TikTok själv, som ett sätt att konkurrera med andra snabbväxande onlinesäljare som Shein och Temu.
Konceptet kan vara en språngbräda till nästa steg i dess e-handelsförsök, genom att vänja användarna mer vid att köpa in-stream och sedan utöka det beteendet till andra produkter och företag.
Det kommer fortfarande att ta lite tid att få draghjälp, men TikTok fortsätter att fokusera på att bygga sin in-stream shoppingverksamhet, som ett sätt att både driva mer intäkter och fler möjligheter för partners.
Och om det fungerar – och TikTok inte förbjuds – kan det bli ett mycket större övervägande.
Återförsäljare kan lära sig mer om TikToks uppdaterade butikserbjudande här.
[ad_2]
Source link