[ad_1]
TikTok har utökade sitt partnerskap med Integral Ad Science (IAS) till ytterligare 23 regioner, som kommer att ge oberoende garantier för TikTok-marknadsförare när det gäller prestanda och placering av deras kampanjer i appen.
IAS tillhandahåller granskning och bekräftelse av annonssystem för att säkerställa att annonsplattformar uppfyller sina angivna krav på prestanda, räckvidd och säkerhet. Den här specifika expansionen kommer att fokusera på insikter om annonsplacering för att säkerställa att annonser inte visas tillsammans med otrevligt innehåll.
Som förklarat av IAS:
”IAS:s totala mediakvalitet för TikTok använder banbrytande artificiell intelligens (AI) för att ge unik insikt i videoinnehåll genom bild-för-bild-analys av bilder, ljud och text, och kan till och med tolka semantik. Denna granularitet ger marknadsförare möjlighet att effektivt övervaka kvaliteten på deras medieköp på TikTok, vilket ger förtroende för att deras annonser visas bredvid innehåll som är varumärkessäkert och lämpligt.”
Det ger i grunden varumärken ett annat sätt att maximera placeringen och att bättre förstå och övervaka de mer specifika prestandaparametrarna för deras kampanjer.
TikTok tillkännagav först sitt partnerskap med IAS i september förra åretinnan utökas ytterligare i majmed ytterligare synbarhets- och trafikkvalificeringselement.
Nu kommer annonsörer i fler regioner att dra nytta av detsamma, genom att samarbeta med IAS för att få mer insikt om prestandan för deras TikTok-kampanjer.
Det är ett viktigt steg för TikTok, och faktiskt alla sociala appar, för att tillhandahålla kvalifikationer och garantier för annonspartners.
IAS varumärkessäkerhet och lämplighetsmätning kommer nu att finnas tillgänglig i Argentina, Brasilien, Chile, Colombia, Indonesien, Irland, Israel, Italien, Japan, Malaysia, Mexiko, Nederländerna, Nya Zeeland, Peru, Filippinerna, Polen, Sydafrika, Spanien, Sverige , Taiwan, Thailand, Turkiet och Vietnam, förutom de regioner där det redan var aktivt.
Du kan läsa mer om den senaste expansionen av TikToks IAS-partnerskap här.
[ad_2]
Source link