[ad_1]
TikTok har meddelat ett nytt partnerskap med FIFA som kommer att se plattformen vara värd för en rad exklusiva innehåll under FIFA Women’s World Cup 2023som startar denna vecka.
Som förklarat av Tick tack:
”Under hela turneringen kommer TikTok och FIFA att ge fansen det mest spännande innehållet, inklusive ögonblick bakom kulisserna, lagankomster, liveinnehåll före match som marknadsför spelet och var man kan se det, matchhöjdpunkter, spelare och tränares reaktioner, och mycket mer. Fans på TikTok kommer också att kunna få tillgång till FIFA Women’s World Cup 2023 Hub, som kommer att innehålla allt det senaste innehållet från FIFA, officiella sändare, landslag och spelare, samt erbjuda en länk för att komma åt matchschemat och resultat på FIFA.com.”
TikTok kommer att ha ett team på 16 kreatörer från olika länder som producerar innehåll från evenemanget, ger en rad teamspecifika perspektiv på den framväxande resan.
Det är det första officiella samarbetet mellan FIFA och TikTok, och första gången som FIFA har arbetat med en underhållningsplattform för att producera innehåll specifikt för FIFA Women’s World Cup.
Och TikTok kan vara det perfekta hemmet för denna push, med hashtaggen #WomensFootball genererar över 3,7 miljarder visningar i appen hittills, medan mer specifikt relaterade taggar som #FIFA världscup, #FIFAWomens World Cupoch #FIFAWWC har också fått tiotals miljarder visningar i appen.
TikTok-sportfans kommer att kunna följa med i VM-action för kvinnor genom att följa #FIFAWWCmedan som TikTok noterar, kommer du också att kunna bege dig till den dedikerade FIFA Women’s World Cup 2023 Hub i appen när matchspelet börjar.
Och med all den uppmärksamheten kan det ge ytterligare möjligheter för sportrelaterade varumärken att utnyttja evenemanget med sina egna kampanjer och erbjudanden.
Mer information om TikToks kvinnors VM-aktiveringar här.
[ad_2]
Source link