[ad_1]
TikToks vill ge annonspartners mer information om kundförvärv via nya partnerskap med leverantörer av undersökningar efter köpet KnoCommerce och Fairing, vilket kommer att ge varumärken fler sätt att få inblick i kundresor.
Det nya erbjudandet kommer att göra det möjligt för varumärken att samla in direkt input från TikTok-användare, baserat på deras marknadsförings- och kundupplevelseinsatser, via undersökningar i appen som kommer att uppmana tidigare kunder att svara.
Som förklarat av Tick tack:
”Traditionella attributionsmodeller har alltid kämpat med en inneboende brist: de misslyckas ofta med att fånga hela konsumentresan, i allmänhet fokuserar de på den sista kontaktpunkten innan ett köp görs. För att ge en mer komplett bild av var kunderna kommer ifrån har TikTok samarbetat med de främsta leverantörerna av undersökningar efter köp KnoCommerce och Kåpa till ge marknadsförare ett extra lager av data för att höja sin onlineannonseringsstrategi.”
Båda leverantörerna har etablerade processer och system för att maximera konsumenternas respons, vilket kan hjälpa dig att få mer insikt från dina TikTok-kampanjer.
Utöver detta kan data från båda också integreras i de flesta CRM-system, vilket innebär att du kan koppla in dessa insikter direkt i ditt system, vilket hjälper till att effektivisera din datainsamling och analysprocess.
”Insikter från undersökningar kan komplettera din UTM-data och förbättra din multi-touch attribution (MTA) och mediamix-modeller (MMM) för att skapa en tydlig bild av dina kunders resor, så att du kan fatta välgrundade beslut om annonsutgifter och marknadsföringsstrategi. Genom att fråga kunderna direkt ’Var hörde du talas om oss först?’ får du en mer omfattande förståelse för vad som påverkade deras beslut. På så sätt förlitar du dig inte bara på klickdata, utan du använder faktiska användarsvar för att bättre förstå dina kunders resa.”
Det är en praktisk uppdatering som kan hjälpa dig att förbättra din datainsamlingsprocess och samla in mer data om TikTok-specifika prestanda och vad TikTok-användare söker från dina kampanjer.
TikToks vill också öka intresset för erbjudandet, med ett tidsbegränsat erbjudande om annonskrediter för varumärken som registrerar sig för undersökningsprogrammet efter köp i slutet av året.
I den föränderliga världen av datainsikt, mitt i varierande förändringar av datainsamlingslagar, blir det allt mer värdefullt att samla in mer specifik information om konsumenternas reaktioner, och genom att utnyttja expertis hos dessa leverantörer kan det hjälpa dig att samla in mer användbar och värdefull information från dina ansträngningar.
Värt att tänka på i dina ansträngningar.
[ad_2]
Source link