[ad_1]
TikTok fortsätter att experimentera med nya sätt att integrera shopping i appen, den här gången via en ny ”Shop”-flik, svepbar från sidan från huvudskärmen, som visas för vissa användare.
Som du kan se i den här skärmdumpen, delad av experter på sociala medier Matt Navarravissa användare ser nu en tredje ”Shop”-flik i appen, tillsammans med de vanliga ”Följer” och ”För dig”.
TikToks testade ett par varianter för en tredje flik, inklusive dess ”Nära”-flöde, och lyfter fram lokalt innehåll hos vissa användare. Och nu testar det också om en dedikerad butiksinformation också skulle kunna fungera, med fliken som ansluter dig direkt till TikTok Shop-displayen.
Det är det senaste e-handelsexperimentet i appen, som har arbetat för att hitta det bästa sättet att få mer köpbeteende, i linje med hur asiatiska användare har värmt upp till sina in-stream shoppingalternativ.
In-stream-handel är nu den viktigaste inkomstströmmen för den kinesiska versionen av appenmedan TikToks också ser en stabil användning av detsamma på andra asiatiska marknader, inklusive Singapore, Malaysia och Indonesien. Men västerländska användare har hittills varit tveksamma till att kombinera sina sociala medier och shoppingupplevelser och föredrar antingen fysisk shopping eller dedikerade appar istället.
TikTok har försökt hitta en väg in, först med fokus på live-stream shopping, vilket det minskat förra året på grund av ljummet användarrespons. Eftersom den inledande pushen inte gav resonans, tar TikTok nu ett mer försiktigt tillvägagångssätt med sina olika hopptester, som inkluderar fliken Butik på vissa återförsäljarprofileroch en ny produktpresentation i appen kallad ”Trendy Beat”som visar produkter tillverkade av TikTok själv.
Det senare verkar vara en bredare satsning för att visa upp sin e-handelspotential innan man bjuder in andra partnermärken, medan det här nya experimentet kommer att undersöka om en mer direkt, lättillgänglig butiksflik kommer att uppmuntra utökad surfning och köpbeteende.
Men i huvudsak har TikTok inte en definitiv väg framåt ännu. Summan av kardemumman är att den västerländska publiken helt enkelt inte är lika förtjust i shopping i appar, vilket har bromsat TikToks framsteg på denna nyckelfront för intäktsgenerering.
Men det experimenteras fortfarande, det jobbar fortfarande på att hitta rätt väg in.
Som sådan kan du förvänta dig att se fler e-handelstester i appen framåt.
[ad_2]
Source link