[ad_1]
TikToks prövar ett annat sätt att få användare att intressera sig för sina shoppingalternativ i appen, genom att erbjuda en rad återförsäljare gratis listor, gratis frakt och noll provision på försäljning under en första period, som en del av sin senaste insats för att bygga vidare på handeln appens potential.
Som rapporterats av BloombergTikToks hoppas att det kommer att kunna locka fler företag med detta nya erbjudande, vilket kan se en rad billiga produkter flöda in i användarflöden.
Enligt Bloomberg:
”[The] videotjänst har börjat presentera sig som en kostnadsfri marknadsplats i en serie seminarier och möten med kinesiska tillverkare och exportörer. Det dinglar gratislistor, frakt, noll provisioner och till och med lagerhållning för alla som kommer: en taktik som sannolikt kommer att störa en marknad som nu domineras av andra kinesiskägda rivaler Temu och Sheinoch potentiellt underskridit till och med Amazon.”
Temu och Shein leder en ny satsning på västerländska konsumenter, eftersom de försöker expandera aggressivt till nya marknader, genom att erbjuder förlustbringande affärer på en rad artiklar som ett sätt att locka in fyndjagande webbanvändare.
Vilket, med tanke på ekonomins nuvarande tillstånd, är i stort sett alla av oss. Och med tillgång till en enorm katalog med diverse artiklar, hoppas båda återförsäljarna att denna nya push kommer att hjälpa till att integrera dem på dessa nya marknader och göra dem till en mer vanlig källa för e-handel framåt.
TikTok har letat efter att komma in i samma ett tag.
I oktober förra året antydde rapporter att TikTok var ute efter etablera egna uppfyllelsecenter i Seattle och Los Angelessom ett sätt att direkt leverera produkter som säljs i appen, medan på senare tid har vissa användare i Storbritannien sett en ny ”Trendy Beat” shoppingavdelning in-stream, som visar produkter distribuerade av TikTok själv.
Tanken är att genom att fullgöra sina egna produktbeställningar, genom billiga priser och strömlinjeformad frakt, kommer det att bidra till att göra användarna mer anpassade till sina shoppingelement i appen, vilket sedan skulle göra det möjligt för TikTok att utöka sina produktlistor till tredje part, i huvudsak kickstartar detta element.
Att positionera sig som ett bindande lager mellan andra kinesiska återförsäljare kan vara ett annat sätt att utöka sitt direkta produkterbjudande, vilket i huvudsak skulle göra det möjligt för TikTok att erbjuda många fler produkter som kan levereras snabbare genom dessa avtal, vilket gör det till en mer önskvärd produktupptäckt och inköpsdestination.
Vilket TikTok verkligen vill få till stånd.
Trots olika ansträngningar har TikToks in-stream-handel hittills inte lyckats få fart på västerländska marknader – även om det har blivit den viktigaste inkomstströmmen i den kinesiska versionen av appen. TikTok ser en bredare handelsanpassning på vissa asiatiska marknader, inklusive Singapore, Malaysia och Indonesien. Men västerländska användare verkar fortfarande i stort sett tveksamma till att kombinera sina sociala medier och shoppingupplevelser, och föredrar antingen fysisk shopping eller dedikerade appar.
Kanske kommer den här nya pushen att ändra på det.
Det är rätt tidpunkt, med människor som letar efter bättre erbjudanden och med ett utökat utbud av produkter som visas i appen, som sannolikt kommer att få fler av sina miljarder användare att gå igenom och göra direktköp i appen.
Räkna med att se mycket mer slumpmässiga, trendiga produkter som dyker upp i dina TikTok-flöden under andra halvan av året, eftersom TikTok söker nya sätt att väcka mer intresse för och medvetenhet om dess köpalternativ i appen.
[ad_2]
Source link