[ad_1]
TikToks vill fira spelgemenskapen denna månad, med en rad livesändningar, evenemang och aktiveringar, som en del av dess ”Gaming on TikTok”-evenemang.
Som förklarat av Tick tack:
”TikTok har snabbt blivit en go-to-destination för spel, med över 3 biljoner videovisningar för spelinnehåll globalt 2022. Från spel och tutorials till cosplay och memes, TikTok är där spelkultur och underhållning kolliderar, vilket gör att vår globala community av spelare kan få kontakt med varandra på roliga, autentiska och kreativa sätt.”
Spel är utan tvekan den mest inflytelserika delen av modern onlinekultur, och som sådan är det vettigt att det också är en stor del av TikTok, vilket underlättar en rad trender och innehållsförändringar som är i linje med presentationsformatet för appen.
Vilket också kan göra det till en värdefull destination för spelbolag och de som vill nå spelanvändare. 3 biljoner visningar är mycket, och det intresset kan innebära stora möjligheter för de som kan länka in i speldiskussionen i appen.
Under hela juni kommer TikTok att samarbeta med en rad spelpartner för att täcka viktiga spelhändelser, inklusive Summer Games Fest, det kommande Xbox-showcase-eventet och mer.
TikTok lanserar också en ’30 dagar av #GamingonTikTok’ event:
”Från 1 till 30 juni har vi radat upp en månad full av dedikerad programmering för att föra vår community närmare händelserna och förstärka allt som gör #GamingonTikTok så speciellt, inklusive LIVE-showcases från branschens toppevenemang, nya CapCut-spel. mallar och mer.”
#GamingonTikTok hashtaggen kommer att koppla samman alla dessa diskussioner, eftersom TikTok ser till att fira och lyfta fram nyckelskapare och evenemang inom communityn.
Det kan vara ett bra tillfälle att ta del av den bredare speldiskussionen i appen, och lära dig vilka de största influencers är inom respektive spelcommunity, vilket sedan kan hjälpa dig att fokusera på att rikta in dig på relevanta partners för framtida kampanjer.
Och om du har en spelspecifik vinkel för dina produkter eller tjänster, kan det vara dags att lansera din TikTok-push nu.
Du kan läsa mer om TikToks 30 Days of #GamingonTikTok’ evenemang här.
[ad_2]
Source link