[ad_1]
En ny studie har avslöjat att små företag hittar sitt hem på TikTok och har snabbt blivit en älskad del av TikTok-upplevelsen.
TikTok säger att småföretag strömmar till webbplatsen
TikTok samarbetade med Hello Alice, en ledande organisation dedikerad till att stödja småföretag, för att bättre förstå hur små och medelstora företag (SMB) navigerar i dagens digitala värld. Hej Alice bjöd in 750 000 små och medelstora företag från deras nätverk att delta i studien för att hjälpa dem att undersöka små och medelstora företags nuvarande användning och uppfattning om digitala marknadsföringsplattformar.
Små och medelstora företag hittar nya målgrupper med TikTok
Den resulterande rapporten med titeln ”Small Business Digital Marketing Trends” har avslöjat några intressanta insikter om hur små och medelstora företag använder TikTok för att hitta nya målgrupper, bygga gemenskaper och generera resultat i den verkliga världen.
Enligt rapporten förstår småföretagare att digitala plattformar inte längre är en bonus, utan ett viktigt verktyg för att nå kunder och växa sin verksamhet. Många små och medelstora företag använder framväxande sociala medieplattformar som TikTok för att följa sina kunder och påskynda deras tillväxt.
Rapporten upptäckte att 67 % av de tillfrågade små och medelstora företagen indikerade att de är mest optimistiska om sin tillväxtpotential på TikTok.
TikTok ”Roligt och lätt att använda”
Ett uttalande på TikToks nyhetsrums webbplats sa: ”Vi har hört från otaliga småföretag att TikTok har hjälpt dem att starta eller bygga upp sin verksamhet, och några har berättat för oss att TikTok hjälpte dem att överleva pandemins mörkaste dagar. Delvis verkar denna framgång bero på det faktum att småföretag känner sig ”hemma” på TikTok och njuter av upplevelsen. Enligt rapporten säger 81 % av småföretagen att TikTok är roligt och 73 % säger att det är lätt att använda.”
TikTok var också angelägna om att fira gemenskaperna på sin plattform och uppmuntra andra små och medelstora företag att gå med och sa: ”Vi har länge firat vår gemenskaps förmåga att vara äkta och dela sina berättelser utan polering eller filter, och vi är glada över att se hur småföretag fortsätter att utnyttja våra kreativa verktyg.
”Att starta något nytt kan vara skrämmande, och vi vet att att starta ett företag på TikTok är inget undantag. När företag väl tar steget smittar glädjen att skapa. Av småföretag som för närvarande använder TikTok säger 78% att de planerar att öka sina investeringar i plattformen.
”Till alla småföretagare som är på stängslet, jag uppmuntrar dem att kontakta ett annat litet företag som finns på TikTok och fråga dem om deras erfarenheter. När Hej Alice frågade varför företagare ville starta eller öka sina investeringar på någon digital plattform, var den vanligaste anledningen ”Jag har hört från andra småföretagare att den här plattformen var effektiv”.
Metodik bakom Hello Alices rapport
Tre undersökningar genomfördes totalt, varav den första jämförde Facebook, Instagram, TikTok, YouTube och Snapchat under tre kategorier: Plattformsanvändning, Effekt och värde och affärsmål. Den andra och tredje undersökningen fokuserade på de tre breda kategorierna specifikt i relation till användarnas erfarenheter av TikTok.
Cirka 7 000 svar samlades in mellan de tre undersökningarna, där all data avidentifierades och aggregerades innan analysen.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link