[ad_1]
TikToks lägger till ytterligare ett sätt att hjälpa varumärken att engagera konsumenter, med nya Interaktiva tillägg för kampanjersom i huvudsak är klistermärken, popup-fönster och andra visuella markörer som inbjuder användare att engagera sig i annonser.
Som du kan se i dessa exempel ger de nya interaktiva tilläggen nya sätt att utlösa direkta svar från TikTok-användare genom att bjuda in dem att interagera med kampanjen i någon form.
Som förklarat av Tick tack:
”Interaktiva tillägg erbjuder ett unikt sätt att locka engagerade tittare med popup-fönster, klistermärken och andra visuella element. Tittare som har delat, gillat eller kommenterat en TikTok-varumärkesvideo har 150 % större sannolikhet att köpa en produkt eller tjänst. Det blir lättare att fånga aktiva konsumenters ögon med dessa nya kreativa förbättringar.”
Jag är inte 100 % säker på att denna statistik är relativ i det här sammanhanget, eftersom personerna som har ”delat, gillat eller kommenterat en TikTok-varumärkesvideo” hittills har gjort det av genuint intresse, i motsats till en interaktiv funktion som uppmanar dem att göra det direkt. Men ändå, begreppsmässigt, kan få användare att interagera med en annons tillföra mer värde till din marknadsföring och öka varumärkesmedvetenheten och resonansen.
TikToks interaktiva tillägg kommer i två former – Standard och Premium.
”Standardtillägg erbjuder ett sätt att nå marknadsföringsmål med lägre kanaler, som att få klick och konverteringar. Premium-tillägg erbjuder ett sätt att nå mål i övre tratten, som varumärkesmedvetenhet och gemenskapsbyggande. Båda ger dig en unik chans att fånga människors uppmärksamhet i ett format som resonerar med dem.”
Standardtilläggselement inkluderar:
Visa kort – som lyfter fram viktiga varumärkesbudskap/erbjudanden
Presentkod klistermärke – som ger incitament till engagemang
Rösta klistermärke – så att du kan köra en omröstning, frågesport eller feedbackformulär i din annons
Nedräkning klistermärke – för att markera ett kommande evenemang
Premium-tillägg är under tiden:
Pop-out showcase – vilket gör att du kan lyfta fram din produkt och driva direkta åtgärder
Gest – vilket gör det möjligt för dig att bjuda in deltagande, där handlingen tittaren tar då avslöjar mer produktinsikt
Super Like 2.0 – som lägger till ’iögonfallande flytande ikoner som visas när användare interagerar med din annons och inkluderar ett popup-kort efter att Super Like-effekten visas
Dessa kan vara några praktiska alternativ för att skapa mer engagemang med dina TikTok-annonser och få användare att sluta scrolla för att uppmärksamma dina kampanjer.
Och även om den noterade engagemangsstatistiken från TikTok kanske inte är helt reflekterande, kan lockande interaktion verkligen leda till mer varumärkesresonans, och det kan vara värt att experimentera med dessa nya verktyg för att se vilken typ av respons du får.
Du kan läsa mer om TikToks nya interaktiva tilläggselement här.
[ad_2]
Source link