[ad_1]
TikTok har lagt till ett nytt AI-drivet verktyg för att hjälpa dig skapa bättre TikTok-videoklipp, med sin ”Skriptgenerator’ — finns i dess Creative Center — som kan kartlägga videokoncept baserat på dina uppmaningar.
Som du kan se i det här exemplet, med TikToks Script Generator-verktyg, kan du ange din branschvertikal, produktnamn, en beskrivning av artikeln och eventuella relevanta nyckelord som du vill lyfta fram eller inkludera. Du väljer sedan även om du vill ha en 15-30 sekunders eller 31-60 sekunders video, tryck sedan på ’Generera skript’.
Med den information du har tillhandahållit kommer systemet sedan att ta fram ett urval av exempel på videoskript att överväga, var och en inklusive en hook, scen och en uppmaning till handling, med både ljud och visuella ledtrådar att inkludera.
Det kan vara ett enkelt sätt att komma på bättre TikTok-innehållskoncept – och även om du tycker att de alla suger kan du köra det igen och se vad mer det kommer med.
TikTok varnar för att allt AI-genererat innehåll kanske inte är korrekt, och att TikTok själv:
”…ger inga löften eller garantier angående innehållet som genereras av Script Generator. Det är enbart ditt beslut om du vill använda och/eller publicera innehåll skapat med Script Generator i någon annons eller annat material. Du är ensam ansvarig för allt innehåll som skapats med Script Generator, inklusive att säkerställa att sådant innehåll är korrekt och följer tillämpliga lagar och förordningar, och detta innehåll är inte godkänt, sponsrat eller godkänt av TikTok.”
Täcker dess baser för AI ’hallucinationersom de heter.
TikTok säger också att dess Script Generator AI-system är byggt via en tredjepartsleverantör, så allt som du tillhandahåller till det kommer att dirigeras genom den resursen – även om det inte är helt klart vem eller vad den tredjepartstjänsten är. Förmodligen har systemet byggts på data med topppresterande TikTok-videoklipp, vilket borde producera mer inbyggda, engagerande skript för dina videor.
Men som med de flesta AI-verktyg kan det också leda till mer generiskt innehåll. Om alla börjar lägga upp samma typ av saker, baserat på AI-rekommendationer, som är baserade på befintliga trender, blir alla annonser mindre engagerande som ett resultat. Men återigen, det händer i stort sett ändå, med marknadsförare som alla hakar på de senaste skiften och försöker arbeta med systemen på bästa sätt.
Som sådan kan det vara ett bra alternativ att åtminstone överväga – och det kostar dig ingenting, hur som helst.
För att testa det nya Script Generator-verktygbehöver du en TikTok for Business-inloggning för TikToks kreativa center verktyg.
(Tack vare Lindsey Gamble för upplysningar om det nya Script Generator-verktyget)
[ad_2]
Source link