[ad_1]
TikTok har meddelat att det återigen kommer att köra sitt European Advertising Awards-evenemang i år, som uppmärksammar de bästa TikTok-marknadsföringskampanjerna i regionen.
TikTok körde sin första EU Ad Awards förra året, vilket ger erkännande till några av de bästa marknadsförarna i appen. Och i och med att TikTok blir en större kulturell drivkraft i alla aspekter, är det också intressant att se hur varumärken anpassar sig till mediet och som skapar verkligt framstående kampanjer som resonerar hos TikTok-användare.
Som förklarat av Tick tack:
”På TikTok vill 64 % av människorna att varumärken ska tänja på kreativa gränser, och utmärkelserna lyser upp de byråer och varumärken som bäst representerar TikToks uppdrag att inspirera kreativitet och ge TikTok-communityt underhållande innehåll som driver effekt.”
2023-versionen av utmärkelserna kommer att fira den största kreativa, den bästa prestandan, och för första gången har TikToks också lagt till ett nytt pris för att erkänna marknadsföring för småföretag i appen:
”Största småföretaget hyllar TikTok Ads Manager-experterna. Detta inkluderar små företag med mindre än 50 anställda som utnyttjade TikTok-annonser för att nå sina kampanjmål och driva verkliga resultat för sitt varumärke genom att tänja på gränserna för kreativitet med TikTok-annonser som unikt visar upp deras verksamhet och som verkligen känns infödda på plattformen, demonstrera imponerande resultat och använd TikTok för att uppnå bredare affärsmål.”
Regionala utmärkelser kommer att delas ut via lokala ceremonier över hela Europa, som kommer att identifiera de bästa aktörerna på varje marknad, innan ett Grand Prix-evenemang för att belöna de slutgiltiga vinnarna, som hålls i slutet av november.
”The Greatest TikTok tilldelas den bästa övergripande kampanjen: kampanjen som tänjde på kreativitetens gränser med annonser som verkligen kändes inhemska på plattformen, slog sönder dess mål i lägre kanal och bevisade kampanjens effektivitet. Vi letar efter kampanjen som verkligen utnyttjade TikToks community, kreativitet och trender för att inspirera till glädje och skapa ett kulturellt ögonblick.”
Vinnare kommer att få en trofé, annonskrediter, marknadsföring via TikTok PR, ett digitalt märke att visa på sociala eller i klientdäck, och en inbjudan till relevanta prisevenemang.
Det kan vara ett bra sätt att lyfta fram din TikTok-annonsexpertis och få mer erkännande för ditt företag.
Marknadsförare i EU kan kontakta TikTok för mer information om hur man går in.
[ad_2]
Source link